Cum ar trebui să se redeschidă școlile, în România! Alexandru Rafila, avertisment! „Fiecare școală este altfel”
Profesorul Alexandru Rafila a explicat cum ar trebui să se redeschidă școlile, în România, în contextul pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Marti, 04 August 2020, 09:42 | Actualizat: Marti, 04 August 2020, 09:43- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Potrivit profesorului Alexandru Rafila, procesul de deschidere a școlii în contextul pandemiei de coronavirus trebuie să fie adaptat la situația din fiecare școală, iar alegerile locale și redeschiderea școlii sunt „extrem de corelate”.
„Cei mai buni gospodari din localitățile din România, ar trebui acum să dea dovada spiritului gospodăresc în această perioadă și să facă funcționale școlile. Mie mi se pare că dacă în această perioadă nu reușesc să facă acest lucru, discuția despre participarea lor la procesul electoral, eu aș pune-o foarte serios sub semnul întrebări”, a spus Alexandru Rafila, la Digi24.
Alexandru Rafila, despre redeschiderea școlilor. De ce ar trebui să se țină cont
Profesorul Alexandru Radila a explicat că deschiderea școlilor reprezintă un process complex, ce trebuie adaptat pentru fiecare școală în parte, și că igiena trebuie să fie prioritară.
„Este un proces complex, deschiderea școlii, el trebuie adaptat, trebuie să existe o gândire la nivel național dar aplicabilitatea trebuie să fie individualizată pentru fiecare școală pentru că fiecare școală este altfel. Are o altă construcție, clasele au dimensiuni diferite, numărul de elevi este diferit, accesul la facilități sanitare este foarte diferit, mai ales între mediul rural și mediul urban”, a mai mspus Rafila.
Profesorul a adăugat că în această perioadă există oportunitatea de a igieniza șcilile. Rafila a precizat că speră ca această problemă să fie rezolvată.
Particularități ce trebuie luate în considerare, la redeschiderea școlilor
Pregătirea școlii nu este suficientă, potrivit profesorului Alexandru Rafila. Mai este necesară și pregătirea personalului.
„Sunt câteva elemente pe care eu le-aș discuta. O dată e pregătirea școlii, al doilea este pregătirea personalului din școală pentru activități care să prevină transmiterea, pe de-o parte, iar personalul trebuie să fie adaptat soluției de învățământ care este fezabilă pentru o anumită școală și aici eu v-am mai spus că eu sunt adeptul mai multor variante din care școala, împreună cu inspectoratul școlar să aleagă una pentru că numărul de elevi din clase e diferit.
Deci e bine, acolo unde putem să avem o școală cât mai apropiată de normal, mai mult contează foarte mult contextul epidemiologic local, nu e același lucru dacă ar începe școala mâine, nu e același lucru situația din județul Argeș și situația din județul Harghita. Nu trebuie să pun aceleași măsuri într-un județ sau în alt județ dacă au situații epidemiologice diferite.
Măsurile de prevenire trebuie să țină cont de un număr limitat de elevi în clasă, de o suprafață minimă raportată la acel număr de elevi. De obicei clasele nu sunt extrem de mari și trebuie să am o suprafață măcar de 2 metri pătrați pentru fiecare elev în clasă, mai există un spațiu suplimentar pe care trebuie să îl aloc profesorului și activităților. Trebuie gândite lucrurile în felul ăsta”, a explicat Rafila.
Profesorul a precizat că și felul în care vor fi structurate orele de curs este important.
„După aceea, cum structurezi orele, știți că un lucru foarte important este atunci când copiii ies din clasă și se întorc în clasă din pauza să poată să își curețe mâinile. Nu am timp la toaletă să stau cu 20 de copii la rând la două chiuvete să se spele pe mâini, că se duce toată pauza și se compromite și ora. Și atunci, la intrarea în clasă trebuie două flacoane cu dezinfectant, 15 copii își dezinfectează mâinile în mai puțin de 1 minut la ieșire și la intrarea în clasă. Și am rezolvat problema dezinfecției mâinilor.
Toate chestiunile astea dacă sunt exersate înainte de cei care organizează activitatea la nivelul fiecărei școli cred că se creează condițiile pentru ca școala să poată să înceapă”, a explicat el.