STB, decizie care afectează populația. Prețul biletelor și al abonamentelor se poate dubla, programul se schimbă
Transportul în comun suferă schimbări pe toate planurile, de la numărul de angajați, până la program. Modificările pot afecta activitățile și viața locuitorilor Capitalei din cauza restructurării circulațieie autobuzelor.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Miercuri, 22 Aprilie 2020, 11:05 | Actualizat: Miercuri, 22 Aprilie 2020, 13:03Andrei Creci, directorul general al STB, vorbea la începutul anului că e nevoie de-o mărire a prețului per călătorie. Societatea funcționează la același preț per călătorie – 1,3 lei – de 11 ani. Noul prag ar fi de 2,5 lei.
Viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, a anunțat că aproape 2.000 de angajați ai STB au fost trimiși în șomaj tehnic cu 75% din salariu. Societatea are circa 11.000 de angajați.
Vor circula autobuze noi București. Află de când vor intra în circulație
Decizia vizează toți angajații, de la vatmani și șoferi de autobuz sau troleibuz până la controlori și vânzători de bilete.
Programul este redus pentru aproape 9.000 de angajați STB care încă muncesc. Parcul auto al Societății de Transport a fost redus deja cu 40%, ca urmare a scăderii cererii de transport în București. Astfel, angajații STB care nu au intrat în șomaj tehnic vor lucra în ture reduse de la cinci la patru zile, astfel încât toți să își poată lua salariul.
Nu doar STB, ci și Metrorex a făcut schimbări
Metrorex a anunțat pe 19 martie că ia măsura reorganizării circulaţiei trenurilor de metrou pe toate magistralele. Astfel, numărul de trenuri aflate în circulaţie s-a diminuat cu 15% până la 20%, în funcţie de evoluţia traficului de călători din această perioadă.
Ce decizii a luat Primăria Capitalei?
Măsuri de prevenție în autobuze, împotriva înmulțirii virusurilor
Parcul auto al STB a fost redus cu 25%. După cum a explicat Gabriela Firea pe Facebook, motivul pentru care au luata ceastă măsurp au fost că a scăzut numărul de călători, dar și că trebuie protejați cei care călătoresc și trebuie protejați angajații Societății.
Până să se instaleze pandemia, STB urmărea modernizarea parcului auto. Era pe listă cumpărarea a 40 de tramvaie de 18 metri, dar și transformarea unor autobuze vechi de 15 ani, în autobuze Euro 6, pe GPL. În prezent, Primăria București suportă 80% din cheltuielile transportului public.