Antena Căutare

De ce businessurile profitabile fac SEO si content marketing?

Ai un business de mulți ani, nu te poți plânge despre cum evoluează, însă simți că este loc de mai bine. În fiecare zi cauți idei despre cum să te mai promovezi, însă niciuna nu pare credibilă. Intri pe Google, dai un search la domeniul în care activezi și începi să-ți studiezi competitorii și prima întrebare care-ți vine în minte este: Ce au făcut ei de au ajuns în prima pagină de rezultate în căutările Google, iar eu sunt de-abia în pagina 15?

De ce businessurile profitabile fac SEO si content marketing?
SEO si content marketing

Răspunsul nu este variabil, ci este unul singur și un cuvânt cheie: content marketing. Iar fără SEO, content marketing-ul nu prea are cum să funcționeze. Te-am băgat în ceață? Hai să vorbim puțin despre ce înseamnă content marketing și de ce este important pentru afacerea ta!

Prin content marketing, oferi publicului tău conținut scris sau video despre domeniul în care activezi, care le rezolvă problemele și le răspunde tuturor întrebărilor care le-ar trece prin minte. Ca să exemplificăm, să luăm exemplul următor: urmărești să vinzi pe site-ul tău ulei de cocos la borcan. Pentru a atrage atenția lui, reclama clasică nu mai funcționează ca pe vremuri.

Acum, e necesar să creezi conținut inteligent și util pe subiectul “ulei de cocos”, precum: beneficiile uleiului de cocos, întrebuințări casnice etc. cu care vei informa, vei aduce lume pe site-ul tău și în final, îți vei vinde produsul.

Mai pe scurt, content marketing-ul rezolvă problemele consumatorilor, dar și problemele tale de promovare.

Care sunt cele mai importante beneficii ale content marketing-ului?

#1. Construiești reputația brandului și crești încrederea în el

Știai că 78% din consumatori preferă să cunoască o companie prin intermediul articolelor și nu prin reclame?

Dacă îți construiești reputația brandului tău și crești încrederea publicului în el prin oferirea de conținut de calitate, care oferă informații utile și veridice, îți va crește și cifra de afaceri în timp. O dată ce arăți că ești expert pe domeniul tău și ești la curent cu tot ce e nou, că îți cunoști produsele, publicul țintă va spune că ești un profesionist și că dacă te va alege, nu va fi dezamăgit. Dacă tu, ca brand, publici conținut și prin alte publicații decât prin propriul site, reputația ta va crește considerabil.

#2. Conținutul de calitate influențează conversiile

Pe lângă faptul că un conținut valoros crește reputația brandului, el îți influențează pozitiv și conversiile de pe site, crescându-le de șase ori mai mult decât alte metode de marketing digital. Practic, cercetătorii în marketing spun că 61% din utilizatorii de internet care citesc câteva recomandări pe un blog, decid să-ți și cumpere produsul respectiv. Totodată, utilizarea content marketingului ca instrument de creștere a businessului a crescut lead-urile de marketing ale companiilor, atât în calitate, cât și în cantitate. Cu alte cuvinte, toate cercetările în domeniu arată că acest instrument este extrem de valoros în creșterea brandului tău, din toate punctele de vedere. Pentru a-ți optimiza conținutul pentru conversii, include un call-to-action, care va ghida cititorul către următorul pas, adică procesul de cumpărare, obținerea de mai multe informații sau contactarea departamentului de vânzări.

#3. Conținutul optimizat SEO ajută la creșterea site-ului tău

Un conținut devine mult mai valoros și eficient, atunci când este optimizat SEO. Știi că vorbeam la început despre rezultatele din prima pagină a căutărilor pe Google? Site-urile aflate în prima pagina, nu numai că sunt foarte bogate în conținut de calitate, ci acel conținut este și optimizat SEO. Pratic, îi oferi lui Google mult mai multe pagini de indexat, pe care le va arăta utilizatorilor în rezultatele de căutare. Însă, dacă ți-a venit în minte întrebarea - Cum îmi optimizez SEO conținutul? Răspunsul este - cu ajutorul cuvintelor cheie ce au un număr mar de căutări și sunt pe topicul tău. Totodată, ține cont că dacă ai mai mult conținut pe site-ul tău, le dai mai multe motive vizitatorilor tăi să mai intre pe el iar acest lucru are un impact pozitiv în optimizarea SEO. Însă, pentru rezultate eficiente, îți recomandăm să lași această treabă în mâna unei agenții SEO, care deține toate instrumentele necesare pentru optimizarea site-ului tău.

#4. Crearea de conținut de calitate este o metodă eficientă de a obține noi lead-uri

Dacă erai de părere că un content marketing de calitate îți aduce doar clienți, avem vești bune! O dată ce alegi această metodă de promovare, atragi și noi lead-uri, lucru benefic oricând, dar mai ales când ești un business mic, aflat la început de drum. Însă, partea bună este că această tactică de marketing este cu 62% mai puțin costisitoare decât metodele tradiționale de promovare și îți generează de trei ori mai multe lead-uri. Astfel, dacă ești un start-up care își dorește să crească, investește în content marketing conceput cu ajutorul unai agenții digitale iar în timp, îți vei recupera mai mult de 100% din bugetul alocat pentru asta.

#5. Content marketing-ul îi permite brandului tău să-și arate expertiza în domeniu

Atunci când un consumator intenționează să facă o achiziție, vrea să știe că are de a face cu experți, înainte să cumpere. Content marketing-ul permite brandului tău să își arate expertiza în domeniu, lucru care contribuie la educarea consumatorului în decizia de cumpărare. De fiecare dată când publici un nou articol sau orice altă formă de conținut, arăți potențialilor clienți că ești un expert în domeniul tău iar aceștia vor căptăta încredere în tine. E simplu! Să luăm un exemplu, în care tu devii consumatorul: vrei să începi un tratament de ortodonție. Faci o cercetare în piață, intri pe mai multe site-uri și dai de unele cu un blog bogat în informații utile despre tratamentele ortodontice și un alt site care nu conține nicio informație utilă, care ți-ar răspunde la întrebările tale. Pe care l-ai alege? Pe primul, nu-i așa?

#6. Un conținut bun va genera trafic pe site-ul tău

Un alt efect pozitiv al content marketingului de calitate este că oamenii adoră să distribuie conținut în social media, care îi face să pară mai inteligenți în ochii celorlalți. De asemenea, dacă esti expert calificat în domeniu, consumatorii își pot crea propriile lor articole sau postări, în care te citează ca sursă veridică de informație. Toate acestea îți cresc traficul pe site și ajută la multiplicarea audienței cu până la 100 ori, în mod organic. Astfel, cu cât obții mai multe autoritate cu site-ul tău prin trafic crescut, cu atât îți cresc șansele să ieși mai în față și să aduci și mai mulți oameni pe site-ul tău.

Toate beneficiile de mai sus sunt doar o parte din cele pe care ți le aduce utilizarea content marketing-ului ca instrument de promovare a afacerii tale. O mai bună vizibilitate, o relație mai strânsă cu lead-urile și consumatorii și o reputație bună sunt esențiale pentru o creștere sigură în viitor, iar acestea se obțin cu o strategie a conținutului de marketing concepută de o agenție digitală de încredere.

Ne luăm la revedere de la "Steaua României"? Iohannis a propus o lege prin care vrea să retragă medaliile și ... Cinci motive pentru care să alegi SEO vs Adwords. Care e secretul promovării de succes?...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x