Uneori nu trebuie să reinventezi roata ca să ai succes, ci doar să speculezi cum poţi face mai bine, sau pur şi simplu cum poţi face bine. Diferenţa o va face planul tău de afaceri.
De oriunde ai începe sau către orice te-ai orienta îţi propun câteva idei asupra cărora să reflectezi dacă îţi doreşti să fii un antreprenor în mediul online.
1. Exploatează beneficiile restposten
Restposten este un concept nu tocmai cunoscut ca şi denumire, însă pe care cu siguranţă l-ai întâlnit. Defineşte practic serviciul de revânzare a cozilor de stoc de la marii comercianţi din alte ţări. Mii de produse rămân nevândute şi complet noi. Acestea sunt returnate la fabrică, distruse sau pot fi revândute la preţuri mici celor care doresc să le repună la vânzare, dar pe o altă piaţă.
Cel mai des întâlnim produse din Germania (ţară cunoscută pentru calitatea pe care o oferă) care sunt aduse în România şi revândute în magazine online (dumonde.ro este un exemplu bun) sau în cadrul unor magazine offiline, de desfacere (cu siguranţă ai dat peste ele pe Valea Prahovei, de exemplu).
Dacă vrei să vezi un exemplu de marketplace care comercializează aceste cozi de stoc aruncă o privire aici.
Totuşi, acest concept este des utilizat şi atunci când vorbim despre produse din China, care permit comercializarea cu o marjă de profit mai mare, însă la o calitate mai mică.
2. O platformă performantă de chilipiruri
Fiecăruia dintre noi ni s-a întâmplat să avem prin casă tot soiul de obiecte cu o vechime considerabilă sau cu care pur şi simplu nu mai avem ce să facem, deşi sunt funcţionale şi parcă nu ne vine să renunţăm uşor la ele. Aşa sunt românii, obişnuiţi să ţină la lucrurile lor. Sigur, există platforme de tip OLX.ro sau Okazii.ro, însă problema acestora este că sunt prea aglomerate, diversificate şi destul de prost împărţite pe categorii. În sensul că ideea de a “turna o droaie” de produse/obiecte împărţite doar pe categorii mari precum Home&deco, Grădină, Încălţăminte, Haine etc prezintă şi dezavantaje. Clienţii acestor platforme trebuie să se uite la mii de produse listate doar pentru a alege unul, în funcţie de ce caută. Să ai de unde alege e bine, însă când nu poţi să faci diferenţa între ce este uzat, ce merită şi ce este de calitate devine frustrant. Dacă mai şi trebuie să te întâlneşti cu vânzătorul ca să verifici produsul deja ajungi să pierzi o groază de timp. Fiind nevoiţi să facă atâţia paşi cei mai mulţi clienţi nici măcar nu îşi mai bat capul să încerce.
Speculează cum poţi să înlocuieşti un serviciu cu altul mai bun. Cum ar fi să existe o astfel de platformă, dar îmbunătăţită? Împărţită pe criterii mai clare, care să nu ofere doar o categorie generică, dar poate şi gradul de uzură, anii pe care îi care obiectul listat, informaţii despre locul originar de achiziţie sau producţie etc. Iar toate acestea să fie incluse într-un search bine pus la punct pentru potenţialii clienţi. Noua ta platformă poate să fie una de chilipiruri, care însă certifică sau măcar oferă informaţii corecte şi complete despre produsele listate în cadrul ei. Doar astfel se poate numi chilipir (adică eforturi minime pentru achiziţia unui produs foarte bun).
3. Digitalizează un business existent
Cu siguranţă eşti la curent cu marile platforme de tip marketplace existente deja (eMAG.ro, cel.ro, doraly.ro etc). Sigur, o idee simplă ar fi să identifici o zonă de produse pe care să le comercializezi prin aceste platforme, însă cum ar fi să îţi faci propriul marketplace, pornind de la o bază de produse şi comercianţi care există deja, însă nu au vizibilitate în mediul online?
Să luăm, de exemplu, târgul Vitan. Un târg mare, în care vin o multitudine de comercianţi, care au o multitudine de produse şi, bonus, nicio vizibilitate online. Cum ar fi să uneşti toţi aceşti comercianţi într-o platformă de tip marketplace şi să faci propriul târg, dar online?