Antena Căutare

Copiii, victimele societatii de consum

De la indemnurile de pe plaja „nu dati banii pe prostii, luati bomboane la copii!" s-a ajuns la reclame TV cu un efect hipnotizator asupra copiilor. Ceea ce pare doar un mijloc de a-i manipula pe parinti, de a-i determina sa cumpere sub presiunea rugamintilor copiilor, are un impact mare asupra dezvoltarii personalitatii micutilor privitori.

Un copil obisnuit din SUA vede 40.000 de reclame TV pe an. Fiecare american are un televizor in casa, iar 66% dintre copii au unul in camera lor. Un copil se uita aproximativ trei ore si jumatate la televizor si petrece alte trei ore la computer ori jucand anumite jocuri video, care sunt incadrate de reclame. Parintii cheltuiesc 15 miliarde de dolari pentru produse destinate copiilor si adolescentilor.

Copiii isi pot controla mai greu impulsurile

Cu totii suntem expusi reclamelor, poate adultii intr-o masura mai mare decat copiii. Totusi, cele mai usoare victime raman tot copiii, pentru ca ei nu pot fi la fel de rationali precum adultii si nu-si pot controla impulsivitatea. Deciziile pe care ei le iau depind de informatiile date de adulti si de ghidarea de care au parte. Prin asta nu spun ca adultii ar trebui sa ia decizii in locul copiilor. Unui copil este bine sa-i dai de ales, sa-i oferi cel putin trei optiuni, dar lucrurile dintre care alege sunt stabilite de parinte (haine , alimente, jucarii ). Iar aceste optiuni trebuie sa fie conforme varstei.

Parintii sunt cei care pot lua masuri

Primul pas ar fi scoaterea televizorului din camera copilului si plasarea lui intr-un spatiu comun. Iar cand copilul urmareste ceva la televizor, parintii ar fi bine sa fie prezenti pentru a intelege ce-l preocupa pe copil si a-i ghida timpul de relaxare.

Rasplata pentru teme (desi n-ar trebui sa existe, temele sunt responsabilitatea lui) este bine sa nu insemne timp petrecut la computer sau jocuri video, ci timp petrecut cu familia. Comunicarea se invata, se exerseaza, nu se pretinde la varsta pubertatii. Timpul petrecut in afara casei este placut, relaxant si duce la evitarea transformarii membrilor familiei in consumatori profesionisti de TV.

Senzatiile placute, de relaxare, inducerea ideii de siguranta, de apartenenta, de iubire, de putere, toate sunt folosite pentru a vinde un produs. De fapt, toate acestea pot fi oferite doar de familie si nu de un produs ori de o suta de produse.

Citeste si FIN.ro!

VIDEO! Iasi: Bradul de Craciun poate fi cumparat si pe bonuri de masa... VIDEO! Vacanta in tara lui Mos Craciun, pentru cei mici...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x