Aceast metodă de înşelăciune este denumită de specialişti "VISHING", şi constă în suprataxarea apelului. Victimele primesc un apel telefonic, de pe un număr străin. Cine sună înapoi este redirecționat către o altă linie de suprataxare, invocându-se un transfer telefonic către o bancă sau o instituţie a statului. În realitate nu este vorba decât despre o metodă de înşelare a clienţilor.
Reprezentanții CERT-RO (Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică) ne explică cum funcționează.
Fiind în contact direct cu tine, atacatorul trebuie să te convingă de veridicitatea informațiilor transmise telefonic, iar asta se întâmplă folosind date despre personale, de regulă unele disponibile online, în mod public. Astfel, în momentul în care vei răspunde unui asemenea apel, interlocutorul te va saluta folosind numele tău.
În acest caz, utilizatorul a răspuns la un astfel de apel, iar o voce în limba română îl va redirecționa către un alt număr, probabil cu suprataxa, pentru a rezolva “detalii cu privire la asigurarea personală.”
Pentru a nu deveni suspicios legat de conversația avută și de necesitatea ei, atacatorii atribuie poveștii o aură de urgență, la fel ca în cazurile de phishing: conturi blocate, plăti suspicioase, sisteme nesigure, livrare de colete, probleme legate de conturile bancare, accidente etc, explică reprezentanții CERT-RO.
Sute de oameni s-au trezit că au de plătit sume fabuloase la finalul lunii către reţeaua de telefonie. Poliţiştii recomandă ca în cazul unor asemenea fraude să fie sesizaţi imediat.