Ce trebuie sa stii despre tabletele romanesti este ca, atunci cand te hotarasti sa cumperi un astfel de produs, de regula entry sau middle-level, intri in posesia unui aparat care poate fi regasit sub alt nume, design, culoare sau ambalaj la un alt „producator” local, din celalalt capat al lumii. Este un fenomen tipic pentru piata de consumer electronics, unde „producatorul” nu este neaparat acelasi cu fabricantul, iar brandul nu asigura intotdeauna unicitate .
Pentru publicul roman, aspecte precum unicitatea design-ului unui dispozitiv mobil sunt mai putin importante comparativ cu pretul sau functiile gadget-ului. Asa se face ca tablete cu caracteristici tehnice apropiate de cele ale produselor de top au cucerit in mai putin de doi ani circa 40% dintr-o piata estimata la peste 120.000 unitati. Existenta unor companii care au oferit pietei produse adaptate puterii de cumparare din Romania a stimulat in mod direct transformarea tabletei din produs tehnic specializat in „bun de larg consum”, pe care astazi il regasim in orice hipermarket. Tendinta este, evident, una globala.
Mai multe detalii, in Income Magazine
foto: wisegeek.com