Live acumSacrificiul (r)
Prime Time 20:00Asia Express - Drumul comorilor

Aplicațiile realizate de adolescenți sunt folosite acum de toți adulții

Aplicațiile tale favorite, pe care le folosești zi de zi, au fost realizate, cel mai probabil, de giganți ai industriei hi-tech, precum Google, Facebook sau Apple. Sau de către dezvoltatori independenți ori de startup-uri din întreaga lume. Dar ce-ai spune dacă ai afla că unele dintre ele au fost făcute de adolescenți care și-au ușurat astfel viețile lor, dar și pe ale adulților? Iar unii dintre ei sunt abia la început de drum!

Aplicațiile realizate de adolescenți sunt folosite acum de toți adulții

Internetul este acum mai simplu pentru toată lumea

La nivel mondial, Cosmos Browser, aplicația creată de Rohith Varansi, îi ajută pe utilizatorii de orice vârstă să navigheze pe Internet via SMS, fără conexiune la date sau WiFi. Apoi, avem Finish, care este o „listă a priorităților pentru procrastinatori”, disponibilă pe iPhone și iPad. Totul a început ca un proiect făcut de doi puști de 16 ani, Ryan Orbuch și Michael Hansen. Pentru cei care nu vor să își lase mașina în parcarea aeroportului atunci când pleacă într-o călătorie, FlightCar este varianta salvatoare. Aplicația reprezintă un serviciu care operează deja în 14 mari orașe americane și care îi ajută pe localnicii care vor să-și închirieze mașina altor călători cât timp sunt plecați. Ideea le-a venit adolescenților Kevin Petrovic, Rujul Zaparde și Shri Ganeshram, când și-au dat seama că pot reduce numărul mașinilor de la aeroport conectându-i pe cei care vin cu cei care pleacă.

România: rezultate impresionante în domeniul tech

Și în România, de asemenea, există nenumărate aplicații făcute de puști. Multe dintre ele au apărut în toamna acestui an, când, după programul „Descoperă-ţi pasiunea în IT”, de-a lungul căruia mici IT-iști din Cluj, Oradea, Sibiu și Târgu-Mureș au lucrat vreme de șapte luni, tinerii și-au pus în practică ideile. Aplicațiile s-au axat pe domenii cât se poate de diverse, de la medicină, agricultură, turism și sport până la educație.

De pildă, echipei ThreadLockers de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Cluj-Napoca i s-a decernat Premiul NTT DATA Romania pentru că a folosit un concept inedit, gamification, grație căruia întreținerea plantelor devine un joc la care participă oamenii din oraș, iar solarele fermierilor locali pot avea o extra sursă de venit printr-un sistem automatizat. „Cu toții ne dorim o comunitate prosperă, în care performanța este o valoare esențială, în care competențele și aptitudinile resurselor umane rămân la un nivel inalt. Cheia succesului este reprezentată într-o mare măsură de încrederea pe care o acordăm tinerilor”, a precizat Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania.

Premii pentru proiectele inovatoare

Cei mai valoroși mici IT-iști au fost recompensați cu premii în valore totală de 6.000 de euro pentru proiectele lor, însă lista aplicațiilor dezvoltate de adolescenți, care pot deveni parte a vieții noastre, este una mult mai extinsă. Premiul I i-a revenit aplicației Volteem, care conferă o nouă față voluntariatului. Cei care au dezvoltat această aplicație sunt elevii din echipa The Happy Coders de la Liceul Teoretic „Avram Iancu”, mentorată în Fortech de Vlad Iliescu. A doua aplicație care a impresionat prin complexitate, dar și prin impact social, a fost Billit, un sistem care poate simplifica modalitatea prin care sunt eliberate bonurile fiscale în România. Meritele sunt ale echipei Waveline de la Liceul Teoretic „Avram Iancu”, mentorată în Betfair România Development de Mălina Mihăilă, Cristina Guțiu si Tiberiu Krisboi.

În concluzie, aplicațiile create în prezent au și o componentă de divertisment, dar sunt o metodă sigură pentru a soluționa atât problemele adulților, cât și cele ale adolescenților, fiind, într-un fel sau altul, o veritabilă punte între generații.

Foto: Shutterstock.com