Este oficial! Când va ieși pe poarta fabricii IRUM Reghin primul model de tractor agricol românesc Tagro

 

 După o pauză de 10 ani, TAGRO, primul tractor agricol românesc a fost omologat de Registrul Auto Român (RAR)! Când va ieși pe poarta fabricii primul model 100% românesc

Tractorul este conceput şi realizat integral de IRUM Reghin, iar omologarea sa de către RAR certifică înalta calitate a tractorului agricol, care respectă toate standardele europene.

Omologarea acestuia a început la sfârșitul anului trecut, producătorii dorind ca acest model să fie un succes real, întocmind toate normele de siguranță și calitate! Au fost întocmite 45 de rapoarte, toate fiind realizate pe baza testărilor efectuate la sediul din RAR Bucureşti, dar şi în afara ţării, la Universitatea din Bologna (IT) şi Millbrook Proving Ground (UK). 

"În luna aprilie a acestui an, vom începe producţia componentelor şi vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieşi pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiştii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente şi accesorii. Companiile din domeniul agricol din România, dar şi din străinătate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral în departamentul nostru de cercetare şi dezvoltare”, a declarat Mircea Oltean, CEO al companiei IRUM. 

Tractorul TAGRO este rezultatul unui proiect de cercetare în valoare de 4 milioane de euro

Modelul are o cabină etanşă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) şi FOPS (Falling Objects Protective Structure), care e împiedică intrarea prafului în interior, dar și un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa. 
Din punct de vedere tehnic, TAGRO presupune un sistem de tracţiune integrală 4x4 ce se cuplează electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte şi 12 pentru mersul înapoi şi cu o priză de putere independentă, poziţionată în partea din spate.

Motorul este Diesel cu 4 cilindri în 4 timpi, pompa de injecţie este de tip common rail, cu turbocompresor şi intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), iar capacitatea cilindrică este de 3.387 cmc şi poate dezvolta trei tipuri de putere, în funcţie de opţiunea aleasă de client: 86, 95 sau 102 CP.

Sistemul hidraulic de servodirecţie oferă confort şi încredere sporită schimbărilor de direcţie, chiar şi atunci când, prin intermediul tiranţilor pentru cuplare rapidă de categorie II şi a cârligului de remorcare reglabil pe înălţime, acesta tractează o remorcă cu o masă maxim tehnic admisibilă de 18.000 kg, potrivit adevarul.ro.

Deși a funcționat ca societate de stat până în 1999, IRUM Reghin fost achiziţionată de MAVIPROD şi a devenit o companie cu capital privat, integral românesc. În 2010, Mircea Oltean a decis să dezvolte în cadrul fabricii un nou tractor agricol, intrând astfel într-un sector total nou şi diferit faţă de ce făcuse până atunci, respectiv utilaje forestiere.



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI