Live acumAcces Direct
Prime Time 20:30Poftiti pe la noi: Poftiti la circ

Care sunt excesele alimentare din post care aduc kilograme în plus

Iuliana Dabija, personal trainer și consultant în nutriție, a explicat la Neatza cu Răzvan și Dani care sunt excesele alimentare din post care aduc kilograme în plus.

Iuliana Dabija la Neatza cu Răzvan și Dani despre excesele alimentare din post

Pentru că suntem deja în postul Crăciunului și multe persoane se bucură de perioada postului, nu doar spiritual, ci și pentru o detoxifiere a organismului, dar se lovesc de o acumulare de kilograme pe care nu o înțeleg, invitată în cadrul matinalului ”Neatza cu Răzvan și Dani”, Iuliana Dabija, personal trainer și consultant în nutriție, a explicat care sunt excesele alimentare din post care aduc kilograme în plus.

Multe persoane asociază, greșit, perioada de post cu o dietă de slăbit, însă ar trebui să știe că, chiar dacă se elimină din alimentație, în perioadele de post, carnea, ouăle și lactatele, acestea nu sunt mai calorice decât multe alte alimente de post.

Citește și: Cum ne influențează schimbarea anotimpurilor alimentația? Ce putem consuma pentru a nu ne scădea imunitatea?

Alimentele de post sunt, poate mai sănătoase, decât cele de frupt, adică decât cele de dulce, dar trebuie avut mare grijă la cantitate și la asocierea dintre ele.

Ce alimente trebuie să evităm pentru a nu acumula kilograme în plus?

Unul dintre alimentele care nu este prieten cu dietele de slăbit, este uleiul. Excesul de ulei în alimentația de post nu este nici sănătos și, cu siguranță, contribuie la îngrășare. Acesta nu trebuie exclus din alimentație, dar trebuie redusă cantitatea folosită spre minim, mai ales dacă îl folosim la majoritatea preparatelor. În plus, ar trebui să evităm cât putem prăjelile, mult dăunătoare digestiei și sănătății organismului.

Un alt aliment care aduce kilograme în plus este zahărul. În post, nu numai la dulciuri se folosește zahăr, ci și la anumite sosuri și mâncăruri, pentru că acesta reglează aciditatea preparatelor.

Atenție mare la sosurile din comerț, care au o cantitate mare de zahăr!

Citește și: Sfaturi pentru o alimentație sănătoasă pe perioada postului. Idei de mic dejunuri gustoase și sănătoase​

Produsele de panificație și cele de patiserie consumate în exces, în post nu fac decât să aducă kilograme în plus și să pericliteze sănătatea organismului. Consumul excesiv de pâine albă, sau de pâine cu cartofi duce la acumulare rapidă de kilograme. Este recomandată pâinea integrală și cu maia. Și semințele mult adorate în pâine, sau consumate separat, în exces sunt printre ingredientele cu aport crescut de grăsimi și pot duce la kilograme în plus.

Care sunt alimentele recomandate a se consuma cel mai des în post?

Nu mai este un secret că fructele și legumele sunt cele mai benefice organismului, nu numai în perioadele de post, ci în general.

Corpul nostru are nevoie de fibră alimentară din fructe și legume și sunt recomandate, în mod deosebit, fructele și legumele cu un conținut ridicat în apă, pentru a ne hidrata, dar și fructele și legumele intens colorate, pentru aportul de vitamine.