Românii au un buget din ce în ce mai mic pentru relaxare, dar și pentru cumpărăturile zilnice. Traiul din ultima perioadă a devenit din ce în ce mai scump, odată cu inflația.
potrivit datelor Eurostat, România se află de cinci luni pe primul loc, cu cea mai ridicată inflație din Uniunea Europeană.
Asta se observă și în coșurile de cumpărături ale românilor. Cu toate acestea, fără să știe, trăiesc un fenomen care îi face să rămână fără și mai mulți bani în buzunar.
La ce să fie atenți românii când fac cumpărături. De ce strategie de marketing ar trebui să se ferească
Strategiile de marketing sunt benefice pentru a scoate în evidență anumite produse. Însă prin intermediul unora se profită de naivitatea consumatorilor sau de voița lor de a face un bine.
Fenomenul care a cuprins și România se numește UpFlation, potrivit unei surse, și este o practică pe care o folosesc producătorii pentru a crește artificial prețurile anumitor produse, de altfel, care nu au nimic special.
Prin UpFlation, se creează o nevoie falsă în rândul consumatorilor. O astfel de strategie de marketing ar putea fi folosită pentru o pastă de dinți care protejează gingiile sau un deodorant extrem, ori lame de ras doar pentru anumte zone ale corpului.
Toate aceste produse fac același lucru precum cele de bază, care nu au beneficiat de aceeași strategie inteligentă de marketing. Astfel că, devin mai scumpe la raft.
Potrivit sursei menționate anterior, noul fenomen este aplicat mai des în cazul produselor cosmetice sau de îngrijire personală.
O altă strategie ar fi aceea care se bazează pe dorința oamenilor de a proteja mediul. Astfel că, promovează produse prietenoase cu mediul.
„Până la urmă, această idee de a veni cu produse care par inovative sau par altceva înseamnă același lucru: pe afară vopsit gardul, înăuntru leopardul.
Citește și: ANPC avertizează în privința produselor de post. La ce trebuie să fie atenți consumatorii
Și atunci, din perspectiva asta, cred că în calitatea noastră de consumatori, într-o situație în care calitatea vieții devine tot mai precară, inflația este destul de mare și trebuie să fim atenți la ceea ce cumpărăm real, să ne uităm pe etichetă”, precizează Sorin Mierlea, președinte InfoCons.
Citește și: De ce vor avea sticlele de plastic capacul atașat. Ce spun consumatorii despre noua decizie
Astfel că, românii trebuie să fie mai atenți la produsele pe care le pun în coș, mai ales că producătorii și comercianții nu riscă niciun fel de sancșiuni în urma acestei strategii.
„Este o piață liberă. Comerciantul riscă dacă consumatorul este mai educat și informat să nu-l mai voteze, adică să nu-l mai cumpere”, specifică președintele InfoCons.
Avertisment pentru români. Riscă amenzi uriașe dacă hrănesc urșii. Ce a anunțat Mircea Fechet, ministrul Mediului... Reacția lui Cheloo după tragedia de pe Jepii Mici, acolo unde o fată de 19 ani a fost ucisă de un urs: „Și un vers mai v...