După 25 de ani şi trei generaţii, Mazda deschide un nou capitol în cartea de istorie a celui mai vândut roadster din toate timpurile. Cunoscut și sub denumirea de Miata peste ocean și în jocurile video, MX-5-ul a vazut pentru prima dată lumina zilei în 1989. Iar a doua (1998 - 2005) și a treia generație (2005 - prezent) au păstrat aproape nealterată configurația originalului, fiind considerate un fel de facelift-uri. A patra generație însă, ce va fi lansată concomitent, în perioada 3-4 septembrie, în Europa, Statele Unite și Japonia, se anunță revoluționară.
Japonezii țin sub cheie detaliile noului model. Dar dezvăluirea șasiului celei de-a 4-a generații MX-5, în cadrul Salonului Auto de la New York din luna aprilie, și cele câteva fotografii-spion ale noii decapotabile confirmă că rețeta de succes a roadster-ului (două locuri, acoperiș amovibil, capotă față lungă, motor față, tracțiune spate) a fost păstrată cu sfințenie și dusă la un nou nivel. De exemplu, noua platformă SKYACTIV va permite reducerea greutății cu cel puțin 100 kg, față de modelul actual, în timp ce rigiditatea va crește.
"MX-5 este produsul care simbolizează cel mai bine spiritul Mazda, de sfidare a convenţionalului, şi plăcerea de a conduce”, a declarat Jeff Guyton, Preşedinte şi CEO Mazda Motor Europe. “Acest lucru a atras atenţia oamenilor timp de 25 de ani, iar acum, prin noua generaţie, ţintim să împărtăşim această pasiune cu încă o generaţie de conducători auto”.
Din 1989 până în prezent, au fost produse circa 945.000 de modele MX-5, roadster-ul deținând recordul Guiness pentru cea mai vândută maşină sport decapotabilă, cu două locuri, din toate timpurile. Iar pentru a-i reconfirma succesul, trebuie menționat că cele 100 de unități ale modelului aniversar MX-5 25 de ani s-au vândut în numai... zece minute.