Duetul SUV / SAC, recte X5 M și X6 M, a ajuns la a doua generație. BMW a prezentat cei doi monștri la Salonul Auto de la Los Angeles, alături de fișe tehnice identice: motor V8 Twin Power Turbo de 4.4 litri și 575 CP, accelerație 0-100 km/h în, atenție, 4.2 sec. și un consum mixt de 11.1 litri/100 km. Iar concurența, Porsche Cayenne Turbo S și Mercedes ML 63 AMG, a amuțit, managerul de proiect Herbert Bayerl susținând că X6 M este mai rapid decât M3-ul E92 pe Nurburgring Nordschleife.
Concret, Cayenne-ul Turbo S n-are decât 550 CP și "bate suta" în 4.5 sec.. Iar ML-ul 63 AMG e și mai lent, cei 525 CP împingându-l de la 0 la 100 km/h în 4.8 sec.. Prin urmare, SUV-ul (Sport Utility Vehicle) și SAC-ul (Sport Activity Coupe) BMW Motorsport GmbH sunt, fără doar și poate, cele mai puternice și mai rapide modele din această gamă, bătând cu ceasul de la gară concurența.
Noile BMW X5 M și BMW X6 M au același motor sub capotă. Agregatul V8 de 4.4 litri Twin Power Turbo dezvoltă 575 CP / 6.000-6.500 rpm, un cuplu maxim de 750 Nm pe o plajă lungă de turații (2.250-5.000 rpm) și este cuplat la o cutie de viteze M Steptronic, cu 8 trepte. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar limitatorul se poate scoate, pentru a se atinge 280 km/h. Conform BMW, noul propulsor este cu 20% mai eficient decât vechea generație, consumul mediu mixt fiind de 11.1 litri/100 km (dacă la volan se află un tataie, poate...).
Revenind la Herbert Bayerl, dacă comparația acestuia între timpii noului X6 M și ai M3-ului E92 pe Nurburgring se confirmă, SAC-ul BMW îi dă clasă și Range Rover-ului Sport SVR. Timpul M3-ului E92 este 8'05", iar cel al Range-ului, 8'14".