BMW X1 a continuat traditia marcii de a deschide noi segmente de automobile. De la debutul din septembrie 2009, primul SUV compact premium s-a dovedit un succes remarcabil. Iar in cei doi ani si jumatate de cand este disponibil, BMW X1 a ajuns la mai bine de un sfert de milion de clienti, in Romania fiind livrate in total 625 de automobile (pana in martie 2012).
VEZI galeria foto din subsolul paginii!
Privit in ansamblu, noul crossover pare identic cu "vechiul" model. Dar cateva artificii arhitecturale fac diferenta, conferind masinii un aer mai stilat si putin mai agresiv. La partea frontala, grila radiatorului, cu cele doua "guri" tipice BMW, si parasocul au fost usor redesenate. Iar blocurile optice au primit un design interior nou, cu lumini de zi pe baza de LED-uri integrate. Pe laterale, ies in evidenta oglinzile retrovizoare exterioare cu semnalizator si, in spate, vorbim despre stopuri noi si un parasoc restilizat.
Interiorul lui X1 a primit o restilizare usoara, marcata de orientarea mai pronuntata a consolei centrale catre conducatorul auto, un element distinctiv al marcii implementat prima data la jumatatea anilor '70. Se remarca de asemenea un nou design al display-ului iDrive si folosirea de materiale noi, in special in zona gurilor de aerisire.
Mai mult, pentru prima data in gama BMW X debuteaza liniile de design - BMW xLine si BMW Sport Line. Este vorba de elemente de personalizare special definite de designeri BMW si care, alaturi de pachetul M Sport, ofera posibilitati suplimentare de individualizare.
X1 facelift aduce insa noutati interesante pe partea tehnica, motorizarile diesel trecand printr-o cura de vitamine, iar, optional, fiind disponibila si o cutie de viteze automata, cu opt trepte. Astfel, sunt disponibile acum 5 versiuni diesel si 3 pe benzina, cu puteri intre 85 kW/116 CP pentru BMW X1 sDrive16d si 180 kW/245 CP pentru BMW X1 xDrive28i. Noutatile sunt X1 sDrive16d (85 kW/116 CP), care devine cel mai accesibil diesel si X1 xDrive25d (160 kW/218 CP). Aceasta din urma inlocuieste xDrive23 cu un propulsor tot de doi litri diesel cu doua turbine, dar care dezvolta mai multa putere.
De asemenea, pachetul de tehnologii BMW TwinPower Turbo, de care beneficiaza toate motorizarile noi, se remarca, alaturi de performanta crescuta si un consum mai mic, prin disponibilitatea unui cuplu motor generos pe o plaja mare de turatii.
Noul model este programat sa debuteze pe pietele din intreaga lume in toamna acestui an.
Lotus Esprit 350 by Cam Shaft, in memoria lui Ayrton Senna... Elena Udrea si-a cumparat "masina mica"...