Live acumObservator 16
Prime Time 20:30X Factor

Control pentru şofer, răsfăţ pentru pasageri: Secretele celei de-a 6-a generaţii BMW Seria 7

Faţă de alţii, BMW s-a apucat destul de târziu de făcut maşini. A făcut motoare pentru avioane şi motociclete, motociclete şi abia de pe la mijlocul anilor 1930, maşini. Iar conceptul de limuzină l-a îmbrăţişat tocmai în 1977, când a apărut E23-ul. Dar, de când s-a apucat, orientarea sportivă şi impunerea de noi standarde au fost şi sunt clare. Bineînţeles, există şi excepţii. Însă, cine nu are? Cea de-a 6-a generaţie BMW Seria 7, ce se pregăteşte să intre pe piaţă la sfârşitul acestui an, nu face excepţie de la regulă şi nu numai că încearcă să ridice ştacheta în segmentul de lux, ci şi redefineşte noţiunea de limuzină, punând un accent foarte puternic pe experienţele trăite la volan, chiar dacă bancheta spate e cu răsfăţ inclus. Să nu vă mire dacă vedeţi un şofer că ’’vorbeşte’’ cu mâinile, se joacă cu sistemul de control prin gesturi, sau că maşina intră singură în garaj... parchează autonom, din telecomandă.

Faţă de alţii, BMW s-a apucat destul de târziu de făcut maşini. A făcut motoare pentru avioane şi motociclete, motociclete şi abia de pe la mijlocul anilor 1930, maşini. Iar conceptul de limuzină l-a îmbrăţişat tocmai în 1977, când a apărut E23-ul. Dar, de când s-a apucat, orientarea sportivă şi impunerea de noi standarde au fost şi sunt clare. Bineînţeles, există şi excepţii. Însă, cine nu are? Cea de-a 6-a generaţie BMW Seria 7, ce se pregăteşte să intre pe piaţă la sfârşitul acestui an, nu face excepţie de la regulă şi nu numai că încearcă să ridice ştacheta în segmentul de lux, ci şi redefineşte noţiunea de limuzină, punând un accent foarte puternic pe experienţele trăite la volan, chiar dacă bancheta spate e cu răsfăţ inclus. Să nu vă mire dacă vedeţi un şofer că ’’vorbeşte’’ cu mâinile, se joacă cu sistemul de control prin gesturi, sau că maşina intră singură în garaj... parchează autonom, din telecomandă.

Bavarezii se laudă că tehnologiile de ultimă oră privind designul ultrauşor (utilizarea plasticului ranforsat cu fibră de carbon - CFRP în structura caroseriei - în premieră în acest segment, de parcă am vorbi despre ‘M’-uri), sistemul de propulsie, şasiul, sistemele de operare şi control şi conectivitatea inteligentă combină plăcerea de a conduce, emblematică pentru marcă, cu confortul, pentru a genera o experienţă unică, in cazul noului Şeptar. Tehnologia sofisticată a şasiului, cu perfecţionări ale diferitelor detalii şi cu sisteme suplimentare de control, îmbunătăţeşte atât dinamica noii generaţii BMW Seria 7, cât şi calitatea călătoriei. Configuraţia standard include suspensie pneumatică pe ambele punţi cu reglarea gărzii la sol (o premieră pentru BMW) şi Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor).

Îmbunătăţiri suplimentare ale confortului, dinamicii şi siguranţei sunt aduse de cea mai nouă actualizare a sistemului Active Steering, care acum poate fi în premieră comandată în combinaţie cu BMW xDrive. Acesta asigură manevrabilitate crescută la viteze mici, reducând semnificativ diametrul de bracare şi contribuie la un mai bun control la viteze mari.

O altă premieră care este prezentată cu acest model este Executive Drive Pro cu stabilizare activă a ruliului şi funcţionare proactivă pe baza informaţiilor obţinute de la o cameră cu vedere stereoscopică şi date de la sistemul de navigaţie. Barele stabilizatoare controlate electromecanic reduc ruliul caroseriei în virajele abordate dinamic, iar sistemul de control proactiv al şasiului adaptează reacţiile amortizoarelor la suprafaţa traseului.

Cel mai recent val de inovaţii oferă conducătorilor o mai mare libertate de selectare a reglajului perfect pentru automobilul lor. Ei pot opta pentru un comportament şi mai sportiv sau pentru un confort mult îmbunătăţit al călătoriei, ori pentru utilizarea modului ECO PRO extrem de eficient. Modul ADAPTIVE poate fi activat acum prin butonul Driving Experience Control, care se bucură de un nou design. În această setare, reglajul automobilului se adaptează automat stilului de condus şi caracteristicilor traseului.

Touch Display, cu control prin gesturi

La noul Seria 7, monitorul sistemului de operare iDrive vine în premieră sub forma unui Touch Display. Aceasta înseamnă că clienţii vor putea opera sistemul în maniera intuitivă a dispozitivelor portabile. Sistemul de control clasic, cu controller rotativ, butoane rapide şi butoane favorite este şi acesta disponibil, pentru a putea asigura operarea sistemului într-un mod care nu distrage atenţia de la condus.

În completarea funcţionalităţii iDrive, în premieră mondială, sistemul poate fi acţionat însă şi prin gesturi. Mişcările mâinii sunt înregistrate de un senzor 3D amplasat în plafon, în zona oglinzii. Gesturile pot fi utilizate pentru o serie de funcţii, inclusiv ajustarea volumului audio şi pentru a accepta sau a respinge apelurile telefonice. De asemenea există opţiunea de a utiliza anumite gesturi pentru funcţii alese individual. O altă noutate este suportul de smartphone integrat în consola centrală, care permite încărcarea prin inducţie, wireless, a telefonului mobil - pentru prima dată într-un automobil.

Sistemul de încracare wireless asigură şi încărcarea cheii cu display BMW Display Key, o altă premieră în segment. Aceasta oferă utilizatorului informaţii despre automobil şi permite operarea unei serii de funcţii de la distanţă.

Parcare autonomă, din telecomandă

Noul BMW Seria 7 este primul automobil de serie din lume pe care clienţii îl pot manevra în şi din spaţiul de parcare sau garaj fără să se afle cineva la volan. Prin urmare, opţiunea de parcare de la distanţă permite accesul în locuri de parcare foarte înguste, acolo unde accesul din şi la automobil ar fi altfel deosebit de dificil.

Prin utilizarea BMW Display Key, conducătorul poate comanda automobilului să parcheze sau să iasă complet automat. Este posibilă doar manevra de acces pe locul de parcare, cu faţa, atunci când automobilul este plasat la mai puţin de 1,5 lungimi de maşină de locul de parcare. De asemenea, tot automat, automobilul poate părăsi locul de parcare cu spatele, comandat din cheie.

Şi celelalte manevre de parcare sunt posibile tot complet automat, inclusiv manevrele de schimbare a treptei de viteză, direcţie, acceleraţie şi frână. Însă pentru acestea conducătorul auto trebuie să rămână la volan şi să supervizeze opraţiunea.

Executive Lounge – Sufrageria pe roţi

Modelele BMW 750Li xDrive, BMW 740Li, BMW 730Ld şi BMW 730Ld xDrive pot fi comandate cu dotarea opţională Executive Lounge, pentru un nivel de confort exclusiv. Acest pachet de echipare include aer condiţionat automat, cu control pe patru zone, scaune reglabile electric şi cu funcţie de masaj în spate şi ventilare activă a scaunelor pentru toate locurile, dar şi scaun opţional Executive Lounge (permite glisarea scaunului pasagerului faţă pentru a crea mai mult loc pentru locul spate), consolă spate Executive Lounge şi experienţă entertainment pentru locurile din spate cu Touch Command BMW. Acum, funcţia de masaj include programul Vitality. Sistemul foloseşte senzori de presiune în scaun pentru a detecta mişcările pasagerului şi a-l asista în excerciţiile de stretching. Opţiunea de scaune Executive Lounge sporeşte confortul în spatele scaunelor din faţă prin culisarea acestora înainte cu încă 90 de milimetri - totodată, scaunul faţă al pasagerului are suport integrat pentru picioare în spătar. Pasagerul din spate poate adopta o poziţie extrem de relaxantă datorită spătarului care se poate înclina la un unghi mare, până aproape de o poziţie orizontală.

Consola spate Executive Lounge dispune de o masă pliabilă, suporturi suplimentare pentru pahare şi sistem Touch Command. Acesta este o tabletă de 7 ţoli (17,8 cm) care permite utilizatorului să controleze funcţiile de infotainment şi confort disponibile în partea din spate a habitaclului noului BMW Seria 7 şi poate fi utilizat pentru redarea fişierelor audio şi video externe, ca o consolă de jocuri sau pentru navigare pe internet.

Laser – În faruri, să ne batem

O altă apariţie nouă în segmentul sedanurilor de lux o reprezintă farurile cu laser, introduse de BMW i8. Datorită BMW Selective Beam, acestea au efect antiorbire şi pot fi comandate pentru noul BMW Seria 7 ca alternativă la echiparea standard cu faruri LED integrale. Farurile cu laser generează o lumină deosebit de strălucitoare şi albă, oferind şi o rază de 600 de metri pentru faza lungă, dublu faţă de cea a farurilor LED. Acestea sunt activate automat la viteze de peste 70 km/h pe baza informaţiilor oferite de o cameră amplasată în parbriz pentru a nu deranja ceilalţi participanţi la trafic.

Motoare V8 şi L6

Noul BMW Seria 7 este disponibil cu o versiune actualizată a motorului V8 benzină şi cu versiuni cu şase cilindri dispuşi în linie benzină şi diesel, din cea mai nouă generaţie de propulsoare a BMW Group. Toate motoarele sunt combinate standard cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, şi aceasta fiind o dezvoltare nouă. Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, care poate fi comandat ca opţiune, operează şi el mai eficient ca niciodată.

Noile modele beneficiază de cel mai avansat pachet de tehnologii BMW EfficientDynamics care, împreună BMW EfficientLightweight, este responsaibil pentru performanţe de consum şi emisii fără precedent în acest segment. Lider incontestabil este 730d. Propulsorul de şase cilindri în linie care dezvoltă o putere maximă 195 kW/265 hp şi un cuplu maxim de 620 Nm, obţine în ciclul de teste UE un consum de numai 4,5 litri şi emisii de numai 119g CO2 per km, în echiparea cu cele mai mici roţi, de 18 inch. Acelaşi emisii de numai 119g CO2 per km marcau performanţa pentru care BMW Seria 1 118d, o compactă de oraş, era recompensată cu World Green Car of the Year în urmă cu 7 ani.

Recomandari