Se stie deja ca alegerea unui nume de masina este inginerie curata, insa General Motors impinge un pic prea departe protectia brand-ului sau, Chevrolet. Intr-un memoriu intern scurs catre presa, GM le-a interzis tuturor angajatilor sa mai foloseasca apelativul scurt "Chevy", in loc de "Chevrolet". Scrisoarea semnata de sefii departamentelor de marketing si vanzari le cerea angajatilor sa pronunte intreg numele marcii inclusiv in relatiile cu familia si prietenii.
Pentru ca masura corporatista a parut initial nejustificat de restrictiva, GM a dat publicitatii o serie de explicatii prin care clarifica din ce motiv prefera sa se foloseasca numele complet atunci cand vine vorba despre Chevrolet. Astfel, folosirea a doua nume - Chevy si Chevrolet - pentru aceeasi marca ar putea duce la confuzii printre clienti, in special cei non-americani.
In timp ce Chevy este o porecla cunoscuta de toata lumea in Statele Unite sau Canada, acest termen nu le este foarte familiar celor din cele peste 130 de tari in care se comercializeaza in prezent masinile Chevrolet.
"Primesc telefoane de la colegi din alte tari care ma intreaba ce este Chevy. Si imi ia destul de mult timp sa le explic", a declarat un purtator de cuvant al concernului GM. Ca urmare a criticilor venite din partea cumparatorilor fideli ai marcii, Alan Batey, unul dintre semnatarii memoriului, a inregistrat un filmulet pe YouTube prin care incearca sa aduca lumina in aceasta privinta.
"Nu descurajam in niciun fel clientii sau fanii sa foloseasca acest nume. Apreciem foarte mult legatura emotionala pe care milioane de consumatori o au fata de marca si produsele noastre. Pe pietele globale, punem bazele unei prezente solide pentru Chevrolet si avem nevoie de un nume de brand coerent, in scopuri publicitare si de marketing. Iar memoriul in cauza a fost primul pas in acest proces", afirma Batey.
sursa: Top Gear
Tuning pentru BMW M3... FOTO: Chevrolet Sting Ray Concept, modificat pentru filmul Transformers...