A venit si rindul Mazdei 2 sa primeasca un facelift. Nu pentru retusuri, pentru ca dupa doi-trei ani, fiecare constructor auto, unii chiar la 5 ani, socotesc ca e vremea schimbarii, a improspatarii.
In cazul Mazdei 2, japonezii nu puteau face mari modificari pentru ca precedentul model a fost chiar regina lumii auto, fiind desemnata in 2008 "Car of the Year".
Noutatile la Mazda 2 facelift nu sint esentiale. O grila frontala noua care-i schimba aspectul micutei japoneze, iar la interior, materialele sint mai bune. Totul este organizat la interior.
Pentru drive-test, Mazda 2 facelift s-a prezentat cu un motor pe benzina 1.3 litri si 84 de cai-putere. De altfel, masina asiaticilor din clasa mini este disponibila doar in variante pe benzina, motoare de 1.3 si 1.5 litri cu trei versiuni de puteri: 75, 84 si 102 CP.
1.3 litri si 84 CP inseamna un motor corect. Totusi, o masina cuminte, fara elemente de nervozitate. Are, in schimb, o cutie de viteze bine etajata, scurta si precisa, care face din Mazda 2 o masina agila in viraje. Si suspensiile sint confortabile, iar confortul este surprinzator de bun pentru locurile din spate, pasagerii nefiind obligati sa stea cu picioarele la gura!
Marele atu al Mazdei 2 ramine consumul foarte mic. Pentru ca vorbim numai de propulsoare pe benzina, valorile consumului, 5,1 litri pentru100 km parcursi, sint de nivelul unui propulsor diesel. Cuplul nu este acelasi, din pacate!
CITESTE mai multe in Gazeta Sporturilor!
Invitatie la Drive Test: Opel isi deschide larg portile... Camaro se va numi Ke Mai Luo in China...