Versiunea MX-5 - hai sa-i spunem 20, pentru a pronunta mai usor - are la baza echiparea entry a masinii, respectiv cea dotata cu motor 1.8 litri, 126 CP, soft-top (adica textil) si nu foarte multe echipamente sofisticate. Pentru a o deosebi de suratele sale, i-au fost aplicate praguri cromate cu inscriptia „20th Anniversary" si numarul de serie (am condus exemplarul cu numarul 1229), o grila de radiator de asemenea cromata, manere de usi deosebite, faruri si ramele proiectoarelor ajustate, la care se adauga jantele de 17 inci.
La interior, mici detalii decorative fac discret diferenta. Nu in ultimul rand, doar doua culori, speciale adaugam noi, White Pearl si, mai ales, True Red. Acesta din urma, prezent pe masina de test, este atat de puternic incat pare ca un amestec de jar cu flori de mac a fost utilizat la crearea vopselei.
Aspect
Despre trasaturile masinii in sine am scris imediat dupa lansarea editiei revizuite, face-lift, anul trecut, calitatile sale confirmand o data in plus cele spuse. Masina poate fi considerata cea mai buna combinatie pentru o masina personala, sport, un fel de motocicleta cu acoperis, o jucarie perfecta pentru oameni mari.
Cu al sau interior spartan, specific unui roadster, capabil sa gazduiasca doar doua persoane impreuna cu o doza-doua de suc, portofelul si, in portbagaj, o valiza cat pentru un weekend, MX-5 „20" isi duce mai departe cu brio renumele de cel mai vandut roadster din lume, cea mai buna masina sport in clasa sa, cel mai accesibil automobil sportiv. Si chiar daca nu s-a ridicat niciodata la nivelul unei Honda S2000, a facut cam acelasi lucru printre pasionati, intr-o alta zona de pret.
u in ultimul rand, acoperisul retractabil de panza, cu un grad de izolare fonica si termica acceptabil, ofera o satisfactie de origini necunoscute in timpul manevrarii sale manuale, poate pentru ca pastreaza si completeaza ideea unui automobil simplu si eficient. Cert este ca deschiderea si inchiderea acoperisului se pot face, cu un efort minim, in 4-5 secunde, fara a mai apasa pe butoane si fara a astepta secunde infinite, ca in cazul celor motorizate.
Performante
In fine, daca vorbim despre dinamica masinii, aici intervine cea mai palpitanta calitate a lui MX-5. Desi motorul 1.8 litri are numai 126 CP si 167 Nm, greutatea redusa (doar 1.070 kg) si dimensiunile comparabile cu cele ale clasei supermini fac din acest automobil un fel de cart capabil sa mearga pe strada. Acceleratia, sustinuta de cutia manuala in 5 trepte, nu este fenomenala, dar cele 9,9 secunde de la 0 la 100 se simt intr-un anume fel in MX-5, mai ales atunci cand este decapotata. Evident, cei care vor mai mult pot apela la versiunile cu motor 2.0 litri, dar nu vor mai avea masina aniversara.
Din punctul de vedere al tehnologiilor, nivelul este peste medie, cu DSC si TCS, doua airbaguri, aer conditionat, CD player cu Mp3, geamuri electrice. Pretul masinii aniversare este 20.990 de euro, cu TVA inclus, in vreme ce versiunea de start pe care se bazeaza incepe de la 18.390 de euro. In oricare dintre variante, avem de-a face cu un pret incredibil pentru o masina sport decapotabila.
Detalii tehnice
Motor: 1.8 litri aspirat
Putere maxima: 126 CP/6.500 rpm
Cuplu maxim: 167 Nm/4.500 rpm
Viteza maxima: 198 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 9,9 s
Consum mediu: 7,0 l/100 km
Lungime: 4,02 metri
Latime: 1,72 metri
Inaltime: 1,24 metri
Pret: 20.990 euro
sursa: Financiarul
Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D cu forte proaspete... Volvo V70 devine sportiv...