Principala caracteristica pe care o imparte cu modelul din care isi trage seva este acelasi lipici care o face remarcata imediat, cu precadere femeilor. Si de aceasta data, dimensiunile reduse ale lui Mazda2 se lupta cu anumite prejudecati, iar tinerele soferite vor fi cu siguranta incantate de faptul ca vor avea la dispozitie un gadget mic si usor parcabil in haosul traficului urban din mileniul trei. La rigoare, acesta este adevarul: se conduce usor, este fasneata, iar sansele de gasire a unui loc de parcare accesibil cresc simtitor.
Pe dinafara, noutatile cu care vine Mazda2 sunt grila frontala, proiectoarele, liniile laterale mai aerodinamice si jantele de 16 inch. Acestora li se adauga acum doua noi culori de caroserie, respectiv albastru Aquatic (foto) si rosu Burgundy. Desi discrete, modificarile aduse aspectului isi ating scopul.
Masina arata un progres, este mai rebela decat versiunea anterioara, ceea ce sigur a fost in intentia producatorului. In interior, utilitatea este cuvantul de ordine.
In versiunea de echipare TE Plus, Mazda2 are radio CD cu MP3 player, oglinzi reglabile electric, aer conditionat automat, computer de bord, geamuri electrice fata si spate, cruise control si proiectoare de ceata. Pe scurt, este placuta si are tot ce-i trebuie.
De sub capota, Mazda2 este pusa in miscare de motoarele existente si pana in prezent, adica 1.3i si 1.5i pe benzina, ambele conforme cu normele Euro 5. Primul motor este disponibil in doua trepte de putere, 75 CP si 84 CP, in timp ce varful de gama este motorul de 1.5i GTA, ce dezvolta 102 CP si prezinta un consum mediu combinat de 5,8 l/100 km. Toate motorizarile sunt furnizate cu o cutie manuala cu cinci trepte.
La test am avut parte de motorul 1.3i in versiunea mai puternica (84 CP), care, in regim de trafic urban in conditii de iarna, „a inghitit" aproximativ 5,8 l/100 km, fata de cei 5,1 avansati in fisa tehnica. Trebuie spus insa ca masina avea numai 220 de kilometri rulati, iar consumul se stabilizeaza abia dupa parcurgerea a 1.200-1.400 kilometri.
Tinuta de drum s-a imbunatatit, iar eforturile facute pentru rigidizarea sasiului nu au ramas fara rezultat. Absoarbe socurile mai usor decat inainte, iar vibratiile nu se simt decat vag in interior.
La capitolul sigurantei sta bine: cinci stele EuroNCAP, in timp ce masina vine cu airbaguri frontale, ABS, distributie electronica si asistenta la franare inca din standard, in timp ce optional se pot pune airbaguri laterale si cortina, plus control al tractiunii si control al stabilitatii dinamice.
In Romania, preturile cu TVA inclusa pentru Mazda2 pleaca de 12.090 euro pentru varianta de 1.3i si 75 CP, ajungand pana la 14.790 euro, in cazul motorizarii 1.5i GTA, de 102 CP.
Sursa: Jurnalul National
FOTO! Ferrari FF pe zapada... Top Gear: Cele mai tari masini din 2011...