Hyundai i40 sedan are o identitate pur europeana, acesta fiind desenat si conceput la centrul Hyundai pentru Cercetare si Dezvoltare din Rüsselsheim, Germania si reprezinta urmatorul pas al evolutiei limbajului de design unic al companiei, denumit „sculptura fluida."
ADN-ul designului „sculptura fluida", ce foloseste linii inspirate de natura pentru a crea o imagine exterioara dinamica, a fost introdus prin concept-ul Hyundai "ix-onic", in cadrul Salonului Auto de la Geneva 2009. De la debutul sau, „sculptura fluida" a fost tema de inspiratie a tuturor modelelor Hyundai, inclusiv ix35 si ix20.
Modelul i40 nu se bucura doar de un design atragator, ci si de un nivel ridicat de confort interior, cu un ampatament de 2.77 metri, oferind cele mai mari dimensiuni din clasa in materie de spatiu pentru cap (1.025mm), umeri (1.455mm) si picioare (1.170mm).
Printre motorizarile oferite se vor afla un 1.7 diesel CRDi (acelasi de pe ix35) si un benzinar de 1.6 GDI.