Antena Căutare

Hyundai i30, facelift nou

Modelul care imparte aceeasi platforma cu Kia cee'd a primit in 2010 o usoara restilizare, prezentata in premiera la Salonul Auto de la Geneva.

In principiu, modificari mai importante au aparut la grila frontala, ambele bare de protectie, proiectoarele de ceata, garnitura cromata care inglobeaza sigla firmei coreene si la pragurile laterale. Sub capota, i30 are acum doua motorizari pe benzina si una pe motorina.

O piata aflata intr-o continua miscare i-a determinat pe responsabilii Hyundai sa caute rapid modalitati de a a-si consolida pozitia. Asa se explica faptul ca, la numai doi ani de la lansarea versiunii de baza, i30 a primit in acest an un facelift menit sa atraga in principal clienti din spatiul european, tot mai devotati in ultimii ani ideii de compacte ieftine. De fapt, succesul conceptului respectiv a fost puternic probat in ultimii ani tocmai de "verisoara" Kia cee'd, cele doua masini impartind acelasi sasiu, dar si numeroase alte elemente de caroserie.

Motorizarile sunt acum in numar de trei, dintre care doua pe benzina si un diesel. Fanii "benzinarelor" au de ales intre un DOHC 1,4 (109 CP) si 1,6 DOHC (122 CP), in timp ce varianta pe motorina este 1,6 CRDi cu 115 CP, ultima lucrand cu o transmisie manuala in sase trepte, fata de numai cele cinci rapoarte ale cutiei de pe cele pe benzina. Modelul testat a fost echipat cu motorizarea diesel, asa ca la el ne vom referi mai departe.

2010/09/05//104218-h2.jpg

La modul concis, motorul diesel cu care este echipat i30u (cum este denumit oficial facelift-ul) este o realizare notabila. Oferind un cuplu de 255 Nm, care sunt suficienti pentru greutatea si dimensiunile masinii, ea are viata sub capota, dar faptul ca trebuie s-o accelerezi putin ca sa beneficiezi de momentul maxim poate incomoda in anumite ipostaze, de exemplu in depasiri.

Transmisia manuala este bine ajustata pe parametrii motorului, cu rapoarte echilibrate si care finalmente ajuta din plin la inregistrarea unui consum redus. Spre exemplificare, trebuie spus ca, de-a lungul a peste 650 de kilometri, i30u 1,6 CRDi n-a sarit de 5,8 l/100 km, in conditii variate de trafic (urban, autostrada, Transfagarasan). Ceea ce reprezinta un consum impresionant si realmente corect!

Asa cum ii sta bine unui hatchback cu usoare accente sportive, i30 facelift se comporta binisor in curbe. Poti intra destul de tare, deoarece directia este precisa si ferma, iar suspensiile sunt reglate mediu. Nu au rigiditatea unei sportive pursange, pentru ca nici n-ar fi cazul, dar nu sunt nici moi. Interesant este ca toate aceste valori medii in care se incadreaza i30u pe mai toate capitolele dau la final un feedback excelent celui de la volan! Masina se conduce usor si placut, practic te imbie la drum, iar autonomia de care da dovada te face sa visezi excursii in strainatate.

La interior, locul soferului este decent si pentru un individ de 1,90 m, in timp ce pasagerul din dreapta se lafaie de-a dreptul. Nici in spate nu se sta inghesuit. In schimbul acestui lucru insa a fost sacrificat volumul portbagajului, care are doar 340 de litri, valoare care se poate dubla in conditiile rabatarii banchetei spate.

La bile negre, sistemul audio n-a impresionat deloc. S-a auzit slab, cand infundat, cand fals, ceea ce diminueaza putin din existenta unor posibilitati de conectare gen MP3, iPod etc. Materialele folosite sunt in nota obisnuita a clasei: de calitate buna, cu o tapiterie realizata intr-un mix reusit de piele si textil.

Preturile pentru Hyundai i30 facelift pornesc in Romania de la 11.660 euro (TVA inclusa) pentru versiunea pe benzina de 1,4 litri, nemetalizata, ajungand la 14.868 de euro (TVA inclusa) in cazul modelului diesel testat. Totodata, i30 vine automat cu o garantie pe cinci ani, transmisibila si fara limita de kilometri, cinci ani de asistenta rutiera si cinci ani de verificari tehnice periodice.

Citeste Jurnalul National!
foto: carpages.co.uk

Toyota Yaris 2012 - fotografii spion... Daily Telegraph desfiinteaza Dacia Duster...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei Sambata, 23.03.2024, 15:30
Ai Formula 1 în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x