Odată cu venirea iernii șoferii încep să aibă mai mult de furcă în trafic. Asfaltul se transformă în patinoar, iar zăpada face mașina să piardă controlul foarte ușor.
Iată câteva sfaturi utile:
Montează aceleasi anvelope pe toate roțile. Acesta este poate cel mai bun si important sfat. Daca vei avea pe o punte un tip de anvelope si pe alta punte, un alt tip, aderenta are de suferit.
La o franare mai puternica, de exemplu, pe carosabil umed sau pe polei, gheata si zapada, anvelopele cu o aderenta mai mica vor aluneca si vor face masina sa piarda controlul. Este valabil si pentru anvelope cu uzuri diferite. Este recomandat sa ai acelasi tip de pneuri pe masina.
Anvelopele de iarnă sunt cele mai bune. Chiar daca exista inca soferi care nu au montat pneurile de iarna si inca circula cu cele de vara, acestia sunt destul de putini. Dar exista si reprezinta un pericol real! Nu degeaba, nici legislatia nu le mai permite soferilor sa circule fara echipare corespunzatoare in sezonul rece.
Cauciucurile all-season sunt mai bune, dar reprezinta un compromis si nu ofera o aderenta foarte buna iarna. Fara indoiala, cand temperatura incepe sa scada sub 7 grade, cele mai bune si sigure sunt cauciucurile de iarna. De exemplu, gama MICHELIN Alpin, poate cele mai bune pneuri de iarna de pe piata.
Este foarte important să verifici mereu presiunea din anvelope. MICHELIN recomandă sa verifici des presiunea anvelopelor. Daca vom avea o presiune prea mare sau prea scazuta, afectam aderenta.
Pe timp de iarna, aderența este una dintre cele mai importante trasaturi ale unei anvelope. Trebuie sa fim atenti la cele mai mici detalii si sa ne asiguram ca avem aderenta maxima. De la uzura, la presiunea anvelopelor, totul trebuie sa fie ca la carte.
Intră pe Lajumate.ro și răsfoiește cele peste 30.000 de oferte cu jante și anvelope scoase la vânzare la prețuri accesibile pentru toate buzunarele.
Bentley Continental GT apare și în România! Vezi ce aduce nou autoturismul... Ce aduce nou pe piață Dacia Duster, în ediție limitată...