Antena Căutare

Nissan Murano 3.5 V6, cocktail Molotov

E limpede, Murano ramane model de referinta pentru Nissan. Considerata pe drept cuvant una dintre masinile-amiral ale constructorului japonez, aceasta beneficiază acum de doua motorizari, una pe benzina si un diesel, dupa ce initial doar primul propulsor a inzestrat crossoverul.



Trebuie spus de la inceput ca pretul de pornire pentru modelul testat este 53.700 euro (TVA inclusa), astfel ca vorbim de o masina exclusivista, care se bate pe segment cu adversari precum Porsche Cayenne, Mercedes ML si BMW X6.

Daca va ganditi ca unele sunt catalogate din start drept SUV-uri, trebuie spus ca pozitionarea in gama este la ora actuala mai mult o strategie de vanzari. Tocmai de aceea, americanii sunt cei mai practici, iar in loc de crossovere, offroad-ere si alte asemenea clasificari, folosesc un sistem mult mai simplu si mai fidel: SUV-uri mici, medii si mari.

La capitolul designului, Murano are lipici, atragand imediat privirile. E suficient de fioros, deoarece noua generatie a primit o grila si faruri noi, dar si bosaje mai ample la aripi. E imposibil s-o uiti, ceea ce este o mare calitate intr-o perioada caracterizata puternic de uniformizare.

La interior, Murano dezvaluie specificul de lux al masinii. Spatiul este la discretie si practic te poti lafai inauntru indiferent de locul pe care il ocupi. Modelul avut in test era echipat de top, cu sistem audio cu 11 boxe, magazine cu sase CD-uri, Bluetooth, multiple reglaje ale scaunelor din fata, plafon panoramic cu trapa electrica, actionare electrica a hayonului, mod electric de rabatare a scaunelor spate, sistem de camere de control care reproduc imaginea pe un monitor de top si cheie inteligenta cu senzori de proximitate, plus multe alte gadgeturi. Pentru siguranta, masina ofera nu mai putin de zece airbag-uri, tetiere active fata si ESP.

2010/05/29//52051-nissan.jpg

Motorul de 3.5 litri care dezvolta 252 CP lucreaza impreuna cu o transmisie automata CVT cu sapte rapoarte, excelenta ca feedback pentru sofer. Nu exista intarzierile de obicei intalnite la automate, ba, mai mult, daca o calcati violent in podea, tureaza motorul aproape instantaneu.

Oricum, este o cutie inclinata spre confort, bine adaptata in jungla urbana. Trebuie insa atentie mare la consum, deoarece Murano s-a dovedit insetat. Daca mergi foarte atent, e posibil sa scazi consumul urban undeva spre 14,5 litri, dar in regim normal de exploatare, fara plecari din tun la stopuri si turatii ridicate, se asaza undeva la 16 litri in oras. In cazul unui stil agresiv de pilotaj, Murano poate schimba si prefixul!

Extraurban, o rulare perfect normala aduce consumul pe la 10 litri/100 km, ceea ce este o valoare onorabila, avand in vedere performantele de sub capota: Murano atinge suta de kilometri in opt secunde, iar viteza maxima avansata de constructor este de 210 km/h. Sistemul de tractiune integrala duce grosul cuplului spre puntea fata, dar actionarea butonului Lock poate egala valorile cu puntea spate.

Ca tinuta de drum, Murano a impresionat din plin. Cu sistem de suspensii noi fata de generatia anterioara, Murano sta perfect in curbe, unde respecta fara greseala trasa imprimata. Pe scurt, este o placere sa-l conduci, mai ales la drum lung. Nu e insa masina ideala de criza, adresandu-se celor cu dare de mana si dornici sa beneficieze de tractiune integrala cu confort maxim, dar si de unele aptitudini off-road, la nevoie.

sursa: jurnalul.ro

Hulme CanAm, supercarul din Noua Zeelanda... Alcoolul la volan nu e bun. Dar in portbagaj?...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x