Antena Căutare

Pebble Beach Concours d’Elegance: BMW 3.0 CSL Hommage R – Esență tare de rechin

Unii se bronzează, alții se ambalează, miros benzina arsă de legendele pe 4 roți și gustă din ultimele noutăți ale industriei auto. În fiecare an, în august, Concursul de Eleganță de la Pebble Beach este locul de întâlnire al pasionaților de automobile și rampa de lansare a ultimelor tendințe din industrie. Cum anul acesta este unul special pentru BMW, împlinindu-se 40 de ani de la fondarea BMW North America și de la debutul BMW Motorsport în cursele de peste ocean cu o versiune specială a “rechinului” BMW 3.0 CSL, care s-a impus imediat în celebra cursă de 12 ore de la Sebring, bavarezii au prezentat, în premieră, BMW 3.0 CSL Hommage R – o versiune specială a conceptului etalat acum câteva luni la Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Unii se bronzează, alții se ambalează, miros benzina arsă de legendele pe 4 roți și gustă din ultimele noutăți ale industriei auto. În fiecare an, în august, Concursul de Eleganță de la Pebble Beach este locul de întâlnire al pasionaților de automobile și rampa de lansare a ultimelor tendințe din industrie. Cum anul acesta este unul special pentru BMW, împlinindu-se 40 de ani de la fondarea BMW North America și de la debutul BMW Motorsport în cursele de peste ocean cu o versiune specială a “rechinului” BMW 3.0 CSL, care s-a impus imediat în celebra cursă de 12 ore de la Sebring, bavarezii au prezentat, în premieră, BMW 3.0 CSL Hommage R – o versiune specială a conceptului etalat acum câteva luni la Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

BMW 3.0 CSL Hommage R este expresia pură a motorsportului. Caroseria lungă este încadrată de deflectoarele de aer distinctive, pasajele puternice ale roţilor şi spoilerul spate proeminent, care aduce aminte de versiune de succes în IMSA a modelului original BMW 3.0 CSL. Fiecare detaliu al modelului Hommage îşi are originile în maşina de succes din 1975, dar de atunci au fost toate actualizate şi integrate într-un limbaj de design modern. Culorile şi grafica utilizate, fără a mai menţiona adăugarea numărului de concurs 25, reprezintă trimiteri la extraordinarul record de victorii obţinute de modelul oficial BMW 3.0 CSL în 1975. În fapt, BMW 3.0 CSL Hommage R reînvie detalii precum autocolantele cu inscripţia "Bavarian Motor Works" de pe parbriz şi lunetă. Suprafeţele de fibră de carbon expusă scot în evidenţă angajamentul modelului din 1975 pentru design ultrauşor şi, ca material de ultimă oră, îl aduc în era modernă.

Partea frontală a BMW 3.0 CSL Hommage R, una dintre cele mai late şi cele mai joase existente în familia BMW, emană sportivitate şi putere pură. Curgerea suprafeţelor şi a accentelor grafice în bara faţă etalează roţile şi subliniază impresia puternică şi de lăţime. În centrul părţii frontale se află o versiune mare a grilei BMW caracteristice, care face referire la forma verticală ce era favorită la acea vreme. Imaginea caracteristică, cu patru ochi - cu interpretarea sa hexagonală contemporană -, accentuează intenţia sportivă a părţii frontale. Luminile laser şi tehnologia LED permit o grafică subţire şi modernă a luminilor, iar contururile înguste ale farurilor oferă aspectul concentrat specific automobilelor mărcii.

Stilizat şi de culoare albastră, un "X" amplasat în interiorul luminilor separă funcţiile de lumină una de cealaltă şi, în acelaşi timp, aminteşte de colantele pentru faruri, de forma literei X, utilizate cândva în cursele de anduranţă. Larg, de culoare neagră, spliterul frontal - realizat din fibră de carbon şi cu accente în culorile BMW Motorsport - completează partea frontală şi reduce distanţa până la carosabil. Împreună cu grila radiatorului, acesta creează o deschidere stilistică largă, oferind un indiciu vizual asupra puterii şi a performanţelor motorului. Din lateral, bara faţă şi grila radiatorului reprezintă o abordare modernă a designului "nas de rechin" care a atras privirile în 1975, ceea ce va garanta că maşina va fi uşor de recunoscut.

Articolul continuă după reclamă

Spatele modelului BMW 3.0 CSL Hommage R demonstrează o imagine deosebit de sportivă. Spoilerul spate mare şi difuzorul dublu din fibră de carbon fac trimitere directă la un automobil de curse şi denotă soluţii aerodinamice avansate. Puternic conturată, bara spate atrage atenţia asupra roţilor şi, prin aceasta, prezintă vizual puterea BMW 3.0 CSL Hommage R. Grafica liniei BMW Motorsport reproduce această mişcare, consolidând prezenţa musculoasă a maşinii pe şosea. Designul stopurilor este unul foarte distinctiv, o bandă LED, poziţionată deasupra spoilerului, conectează cele două stopuri şi oferă o margine elegantă a spatelui.

Privirea pe drum, mâinile pe volan

Având în vedere obiectivul de a obţine cea mai bună fuziune posibilă între pilot şi maşină, pilotul a fost punctul de plecare logic pentru designul BMW 3.0 CSL Hommage R. Pentru integrarea perfectă a pilotului în maşină, designerii au extrapolat principiile orientării spre pilot dincolo de forma geometrică a interiorului. La BMW 3.0 CSL Hommage R, ideea concentrării atenţiei pe pilot începe cu mediul său înconjurător imediat. Această nouă abordare a condus designerii întâi spre casca, combinezonul şi scaunul pilotului - abia apoi şi-au îndreptat atenţia asupra liniilor şi suprafeţelor din interior.

Viziera căştii îşi asumă funcţia de afişaj şi proiectează informaţiile contextual - precum viteza, treapta de viteză folosită şi turaţia motorului - direct în câmpul vizual al pilotului. Astfel, BMW 3.0 CSL Hommage R îmbunătăţeşte percepţia directă a pilotului. Idea unui Head-Up Display, care şi-a dovedit deja eficienţa la modelele BMW de serie prin afişarea informaţiilor legate de condus fără a distrage atenţia conducătorului, este exprimată într-un mod complet nou. "Privirea pe drum, mâinile pe volan" este ideea esenţială - adică permite pilotului să se dedice complet pe condusul automobilului.

Combinezonul pilotului exprimă, din punct de vedere vizual, conexiunea între pilot şi maşină. Dacă pilotul are ambele mâini pe volan, benzile luminoase integrate în mânecile combinezonului funcționează ca un status bar, integrând un fel de display de la coloana de direcţie, prin braţele pilotului, până la viziera căştii. Acesta este folosit pentru a afişa, de exemplu, momentul optim pentru schimbarea trepetei de viteză.

În zona din jurul scaunului pilotului, designerii au scos din nou în evidenţă designul ultrauşor al BMW 3.0 CSL Hommage R şi au împrumutat o formă tangibilă caracterului său sportiv. Realizat din fibră de carbon, cadrul de protecţie integrat în structura acoperişului şi a secţiunilor laterale ale maşinii reprezintă baza pentru geometria minimalistă a interiorului. Toate elementele din interior sunt reduse la minimul absolut necesar.

Amintind de victoria obţinută de BMW 3.0 CSL la Laguna Seca în mai 1975, BMW 3.0 CSL Hommage R afişează designul circuitului şi punctele de frânare prin banda de lemn a panoului de instrumente. Prin utilizarea luminii, afişarea ultrasofisticată a informaţiilor elimină necesitatea unui monitor clasic şi se integrează perfect cu filosofia minimalistă a designului interior al maşinii. Altfel continuă, suprafaţa de lemn este întreruptă doar de micul monitor central pentru încărcarea eBoost. Benzile BMW Motorsport pentru conturul panoului de instrumente oferă un plus de culoare.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 15 noiembrie 2024. Andrei Urs și Vlad Condurache au câștigat suma de 15000 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 15 noiembrie 2024. Andrei Urs și Vlad Condurache au câștigat suma de 15000 de lei Vineri, 15.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x