Antena Căutare

Poveste japoneza: Mazda3, de la 323 la Zoom-Zoom si Kodo

2003 a fost anul debutului povestii de success Mazda3. Timp de 40 de ani, din 1963 pana in 2003, constructorul nipon a jucat in clasa subcompacta si compacta cu modelele Familia/323/Proteje. Rezultate au fost, dar nu rasunatoare. La inceputul secolului XXI insa, s-a trecut la filozofia de design Zoom-Zoom care a sedus atat publicul European, cat si pe cel de peste ocean, iar compacta sportiva a inceput sa urce vertiginos in topul preferintelor. Cea de-a 3-a generatie Mazda3, ale carei prime detalii au fost recent dezvaluite, merge si mai departe, noua linie de design, Kodo, punand si mai mult accentul pe dinamism in clasa inventata si patronata de Volkswagen Golf.

Prima Mazda3 a iesit de pe linia de productie de la Hofu, Japonia, pe 25 iunie 2003. Iar in zece ani a devenit cel mai vandut model al casei, numai prima generatie Zoom-Zoom (2003-2008) comercializandu-se in peste 2.2 milioane de exemplare.

A 2-a Mazda3, lansata in 2009, a fost proiectata sub conceptul Sustainable Zoom-Zoom, strategia Mazda fiind de a construi modele mai usoare, mai sigure si cu un consum mai redus, fara a face compromisuri in ceea ce priveste placerea condusului si fiabilitatea. Design-ul inspirational a fost si mai sportiv si a imbunatatit si mai mult performantele si manevrabilitatea.

Modelul a stabilit si referinte de siguranta, integrand tehnologii active de ultima ora, cum ar fi Rear Vehicle Monitoring (RVM), care a primit premiul Euro NCAP Advanced si a fost primul de acest fel din segment, si sistemul de faruri adaptive. Ulterior Mazda3 a primit cotatii de siguranta de top, inclusiv numarul maxim de 5 stele la Euro NCAP. Din punct de vedere al popularitatii, a doua generatie a continuat trendul primei si a contabilizat 1,4 milioane de unitati vandute la nivel global pana in prezent.

A 3-a generatie Mazda3 n-a simtit inca gustul asfaltului. Lansarea sa va avea loc, probabil, in toamna, la Salonul de Frankfurt, chiar acasa la mentorul clasei, VW Golf. Dar dupa cum arata, chiar daca aduce putin cu Volvo V40, se anunta deja un adversar serios atat pentru Golf VII, cat si, de exemplu, pentru Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, etc.. Design-ul imbratiseaza filozofia Kodo, care a dat deja rezultate pe CX-5 si Mazda6, calandrul tipic, in 5 „colturi”, dominand frumos caroseria. Mai mult, potrivit primelor detalii, acesta ascunde un sistem activ, cu lamele, ce deschide sau inchide fluxul de aer ce trece prin grila in functie de nevoile motorului, reducand coeficientul aerodinamic si imbunatatind consumul de carburant (de sisteme similare beneficiaza masini din clase superioare, precum BMW Seria 5 sau 7).

De asemenea, din imagini se observa o mai mare atentie pentru interior (materiale de o mai buna calitate, o arhitectura mai studiata, sistem de infotaintment, head-up display, etc.), un capitol la care Mazda nu a excelat pana in prezent. In ceea ce priveste motorizarile, nu se stiu multe. Probabil, de baza va fi un benzinar de 1.6 si un diesel de 2.0 litri (asteptam cu interes noul MPS... poate, tot 2.3 Turbo, dar cu peste 260 CP). Dar e sigur, noua Mazda3 va avea sistem de regenerare a energiei la frannare – i-ELOOP, un fel de Efficient Dynamics de la BMW. Si, evident, tehnologie SKYACTIVE.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x