Antena Căutare

Pret-record pentru o legenda pe patru roti: Un Ford GT40 din 1968, vandut cu 11 mil. $

O legenda pe patru roti, un Ford GT40 produs in 1968, castigator al curselor de anduranta de 24 de ore de la Daytona si Le Mans, cu titratul pilot italian Jacky Icks la volan, si, apoi, "star" in filmul "Le Mans", cu Steve McQueen, a devenit cea mai scumpa masina americana. Casa de licitatii RM Auctions a reusit sa vanda bolidul de curse, cu motor de 4.9 litri, cu un pret de 11 milioane de dolari.

GT40 ("GT" - de la Grand Touring si "40" - de la inaltimea de numai 40 de inch a masinii, aprox 1,02 metri) este una dintre cele trei "icoane" din lumea motorsportului ale "parintelui automobilului", Ford fiind primul constructor care a introdus linia de asamblare in productia de serie la inceputul secolului XX, alaturi de Mustang si Shelby Cobra. Masina a fost proiectata si dezvoltata, dupa ce Ford a esuat in incercarea sa de a prelua Ferrari (1963), special pentru a bate "calutii cabrati" in cursele de anduranta. Si a reusit. Ford GT40 a castigat patru ani la rand la Le Mans, din 1966 si pana in 1969.

Povestea? In 1963, Ford a inceput sa negocieze cumpararea Ferrari, cheltuind cateva milioane bune de dolari pe un audit. Dar totul s-a risipit, Enzo Ferrari vrand sa ramana dirijorul diviziei sale de motorsport si enervandu-se cand americanii i-au spus ca nu-i dau voie sa participe in cursa Indianapolis 500, pentru ca nu aveau nevoie de competitie directa. Prin urmare, Ford a trebuit sa se reorienteze si sa gaseasca un partener alaturi de care sa bata Ferrari. S-a negociat cu Lotus, Lola si Cooper, dar palma s-a batut cu cei de la Lola, care foloseau deja un V8 Ford pe modelul Lola Mk6 (GT), una dintre cele mai avansate masini de curse de la acea vreme. Primul Ford GT (GT/101) a vazut lumina zilei pe 1 aprilie 1963, cu un motor V8 de 4.2 litri Fairline (acelasi de pe Lola GT) sub capota. "Botezul curselor" l-a primit in mai 1964, in cursa de 1.000 de kilometri de la Nurburgring, dar masina a abandonat in urma unei probleme tehnice cu suspensiile. Apoi, tot din cauza fiabilitatii, "istoria" s-a repetat si la Le Mans-ul din acel an. Asadar, a intrat in scena Carroll Shelby, iar la Daytona 2000 din 1965 a venit si prima victorie. Din 1965 insa, a doua versiune Ford GT40, Mk II, cu motor de 7.0 litri, a inceput sa domine cursele de anduranta. La Le Mans, in 1966, GT40-ul a acaparat intreg podiumul (1-2-3), iar pana in 1969 n-a avut rival, chiar daca in 1968, din cauza schimbarilor de regulament, motorul a fost redus la 4.9 litri.

Foto: Wikipedia

Concurentii de la Drift All Stars au facut un show incendiar cu masini tunate la Mamaia... Iata primele imagini cu viitoarea generatie Toyota Auris!...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x