Datetele financiare ale defunctului an 2011, care au aratat ca piata americana a inceput sa-si revina sanatos si ca Rusia, China si, nu in ultimul rand, India s-au transformat in adevarate motoare propulsoare, iau motivat sa actorii din industriat auto mondiala.
NAIAS 2012 este bogat in premiere si concepte de toate categoriile, iar aerul general miroase a optimism, lucru intarit si de ministrul american al Transporturilor Ray LaHood, care a declarat, la ceremonia de deschidere a salonului, ca "sarbatorim resuscitarea industriei mondiale a automobilului si a industriei auto americane (...) Industria auto americana s-a reinventat pentru secolul XXI".
Constructorii si analistii mizeaza in 2012 pe vanzari de 13,5-14,5 milioane de masini in SUA, fata de 12,8 milioane in 2011 si 11,6 milioane, in 2010. Iar, la nivel mondial, previziunile indica o crestere a vanzarilor pana la 70 de milioane de unitati in 2012 si pana la 110 milioane, in urmatorii opt ani.
Sub zodia luxului
In ciuda crizei, statisticile au aratat ca, in 2011, vanzarile de masini premium si de lux au apucat pe un trend ascendent abrupt, Rolls-Royce, de pilda, inregistrand cea mai mare cerere din istoria sa de 107 ani.
Prin urmare, chiar daca piata de lux este dominata clar de marcile germane, acestea detronand anul trecut Toyota si Lexus in SUA, brandurile americane Cadillac si Lincoln incearca sa-si gaseasca si ele un loc printre fruntasi la Detroit.
Cadillac a prezentat, in premiera, noua sa berlina sport ATS, care se vrea o alternativa la BMW Seria 3 sau Mercedes C-Klasse. Iar Lincoln a venit cu prototipul MKZ, ce va sta la baza noii sale strategii.
La deschiderea NAIAS 2012, Land Rover-ul Evoque a fost desemnat "SUV-ul anului" in America de Nord, iar Hyundai-ul Elantra, "masina anului", de catre jurnalistii de specialitate.
Foto: UnitedPictures