Louis Chevrolet si William C. Durant au fondat Chevrolet in 1911, iar din 1913 toate modelele constructorului american au purtat si poarta papionul colturos la vedere. Originea emblemei continua sa fie insa o enigma. Una dintre legende spune, de exemplu, ca Durant ar fi fost inspirat de designul tapetului dintr-un hotel parizian. Iar alta, ca inspiratia i-ar fi venit dupa ce a vazut un anunt publicitar intr-un ziar, in timp ce era in vacanta in Hot Springs.
Astfel, intr-un interviu acordat in 1968, vaduva lui Durant, Catherine, a povestit ca papionul isi avea originea intr-o vacanta petrecuta la Hot Springs, in 1912. In timp ce citea un ziar in camera de hotel, Durant ar fi observat un design si ar fi exclamat: „Cred ca asta ar fi o emblema excelenta pentru Chevrolet.” Din nefericire, Catherine nu a detaliat niciodata natura designului sau maniera in care acesta a fost utilizat.
Dar informatia l-a inspirat pe Ken Kaufmann, istoric si editor al revistei The Chevrolet Review. In arhive, acesta a gasit ca in editia din 12 noiembrie 1911 (noua zile dupa infiintarea Chevrolet Motor Co.) a ziarului The Constitution din Atlanta a fost publicat un anunt publicitar pentru „Coalettes”, un combustibil produs de Southern Compressed Coal Company. Logo-ul Coalettes, asa cum era publicat in anuntul publicitar, avea forma unui papion inclinat, foarte asemanator cu simbolul Chevrolet.
Papionul Chevrolet a fost publicat pentru prima data in editia din 2 octombrie 1913 a ziarului Washington Post , alaturi de sloganul „Cautati acest model”. Iar acum, dupa 100 de ani, Tim Mahoney, directorul de marketing al Chevrolet a declarat ca „Papionul Chevrolet este faimos in intreaga lume si a devenit sinonimul ingeniozitatii americane (...) Indiferent daca tractati mii de kilograme pe teren stancos intr-un pickup Silverado sau faceti naveta intr-un autovehicul electric Spark, papionul Chevrolet se va afla intotdeauna in fruntea calatoriilor dumneavoastra.”
Un autoturism, un crossover sau un camion Chevrolet este vandut la fiecare 6,39 secunde in una dintre cele 140 de tari in care brandul este prezent, iar marca a atins un record de 2,5 milioane de unitati vandute in primele sase luni ale acestui an. Centenarul papionului este sarbatorit prin lansarea de modele noi, precum sedanul compact Cruze Clean Turbo Diesel, in SUA, si SUV-ul de compact Trax.