Veste bună pentru sute de mii de șoferi! Ce se întâmplă cu permisele de conducere! Anunțul făcut de autorități

 

Șoferii care au obținut permisul de conducere după 1 ianuarie 2009 trebuie să știe că au dreptul de a solicita un duplicat online, prin e-mail, în cazul în care actul a fost pierdut, deteriorat ori furat. 

Așadar, conform Ordinului Ministerului Afacerilor Interne nr. 123/2013, această metodă poate fi folosită în cazul în care posesorul maşinii şi-a pierdut celelalte acte sau dacă documentele s-au deteriorat încât numele titularului nu mai corespunde cu cel din acte, scrie Capital. 

Pentru a solicita un duplicat al permisului auto prin e-mail, deţinătorul acestuia trebuie să ataşeze, pe lângă cererea de eliberare a noului document, şi o serie de documente scanate. Mai exact, documentele ce trebuie scanate şi trimise odată cu cererea sunt actul de identitate al titularului, document din care trebuie să rezulte că acesta are domiciliul sau reşedinţa în România, dovada plăţii contravalorii permisului de conducere, permisul de conducere, atunci când acesta se mai află în posesia deţinătorului şi două fotografii recente ale titularului permisului, scrie avocat.net.

Fotografiile trebuie să fie color, să aibă formatul 35 x 38,5 mm, să reprezinte fizionomia actuală a titularului, să fie realizate din faţă şi pe un fond de culoare albă şi clar. Persoana care apare în fotografie trebuie să nu aibă capul acoperit, ochii închişi, iar expresia feţei trebuie să reprezinte o stare comună.

Chiar dacă solicitarea eliberării unui nou permis de conducere se poate face prin poşta electronică, conducătorii auto sunt nevoiţi totuşi să facă un drum până la serviciul public comunitar, pentru a depune, în original, documentele scanate şi transmise prin intermediul e-mail-ului, scrie Bugetul.ro.

facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI
PREMIUM

Mai multe