- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Producătorii auto germani au o şansă de doar 50% să rămână lideri în industria automobilelor, dacă nu se transformă pentru a respecta noile reglementări şi a-şi transforma lanţurile de aprovizionare, a declarat marţi directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, transmite Reuters.
Unii producători auto ar putea fi scoşi din afaceri de reformele necesare pentru a trece de la producţia de automobile cu motoare cu combustie la automobile electrice şi de introducerea schimbărilor necesare pentru a contracara riscurile geopolitice, a spus acesta.
”Potrivit punctului de vedere actual, şansele sunt de 50% la 50% ca industria auto germană să mai aparţină elitei globale peste 10 ani”, a spus Diess, referindu-se la grupul VW, BMW şi Daimler.
Intensificarea presiunilor pentru reducerea poluării cu dioxid de carbon şi cu oxid de nitrogen este echivalentă cu o campanie împotriva mobilităţii şi împotriva maşinilor, a spus şeful VW.
”Suntem cu toţii obişnuiţi să avem metropole industriale înfloritoare în jurul celor mai importante uzine ale producătorilor auto germani şi ale furnizorilor acestora, locuri unde oamenilor le place să trăiască şi să muncească, dar acestea nu sunt garantate pentru eternitate. Dacă vă uitaţi la fostele bastioane ale industriei auto, cum sunt Detroit, Oxford-Cowley sau Torino, înţelegeţi că nu există garanţii pentru eternitate”, a afirmat Diess la o conferinţă a furnizorilor auto din Wolfsburg.
Pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale flotelor de vehicule din Europa până în 2030, VW trebuie să crească ponderea de vehicule electrice la 30% din vânzările de automobile noi, a arătat Diess.
Poluarea provocată de dioxidul de carbon, principalul gaz cu efect de seră care provoacă încălzirea globală, va creşte în Germania, din cauza dependenţei ţării de cărbune pentru generarea de electricitate, a arătat şeful VW.
Trecerea de la motoarele cu combustie la automobilele electrice va conduce şi la pierderea a 14.000 de locuri de muncă la VW, până în 2020, a spus Diess, care a adăugat că va fi necesară şi reformarea producţiei de componente a VW.
Divizia de componente a VW, care atrage cea mai mare parte a cheltuielilor de 170 de milioane de euro ale grupului pentru achiziţii, dezvoltă şi fabrică componente la 56 de fabrici din întreaga lume, având 80.000 de angajaţi.
”Începând de la 1 ianuarie, această divizie a Volkswagen îşi va desfăşura activitatea ca entitate economică independentă”, a arătat Diess.
Fiecare din cele 56 de fabrici va fi liberă să îşi evalueze parteneriatele şi chiar să fabrice componente pentru alţi producători de automobile, a precizat acesta.
Un important producător de automobile se reprofilează! Trece de la mașini la tequila. Cum se va numi băutura... Când sunt obligatorii cauciucurile de iarnă...