Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Transporturilor, in 2009, cu intreg bugetul blocat in contractul Bechtel, au mai ramas bani pentru reabilitarea si modernizarea a 133 de kilometri de drum national. Au mai fost reparate si cateva poduri, in jur de sapte. Odata renegociat contractul cu Bechtel, cele 12 miliarde de lei au fost folosite pentru contractarea celor opt loturi din coridorul autostrazii Nadlac - Sibiu.
De altfel, din Autostrada Transilvania au fost inaugurati doar 52 de kilometri, intre Turda si Gilau, tronson care ne-a costat jumatate din suma alocata intregului proiect Bechtel - aproape 1,5 miliarde de euro. Peste 3 miliarde de lei, bani de la Banca Europeana de Investitii, au intrat in modernizarea a 652 de kilometri de drumuri nationale: DN 66, DN 6, DN 1. In total, alaturi de modernizarile realizate din bani de la buget, 785 de kilometri de drum national au fost reabilitati.
Din cele 3 miliarde de lei, fonduri nerambursabile, alocate CFR-ului s-au platit doua reabilitari de cale ferata. Vorbim de aproximativ 131 de kilometri de cale ferata intrati in reabilitare.
Ministerul Transporturilor a investit 16 miliarde de lei, in perioada 2009 -2010, bani de la bugetul de stat, in reabilitari si modernizari de drumuri nationale, in infrastructura CFR sau in transportul naval. Din aceasta suma, Compania de Drumuri a primit cei mai multi bani - 14 miliarde de lei.
Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministrului Transporturilor, cea mai mare pare din suma ar fi trebuit alocata Autostrazii Transilvania. Astfel ca Bechtel ar fi trebuit sa primeasca 12 miliarde de lei pentru sectiunea de autostrada Brasov - Cluj - Bors, tronsonul Campia Turzii - Gilau. Practic, aproape tot bugetul Companiei, mai putin 2 miliarde de lei, ar fi urmat sa fie investit in marele contract Bechtel.
In cei sapte ani de santier, din Autostrada Transilvania au fost inaugurati doar 52 de kilometri, intre Turda si Gilau. Acesta este, de altfel, singurul tronson finalizat din cele opt tronsoane ale intregului proiect. Bucata de autostrada ne-a costat jumatate din suma alocata intregului proiect - aproape 1,5 miliarde de euro.
Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a precizat de altfel in nenumarate randuri ca bugetul Companiei era in proportie de peste 70% alocat lucrarilor la Autostrada Transilvania. Renegocierea contractului cu Bechtel a adus contractul in standardele de pret care sunt impuse tuturor constructorilor de autostrazi din tara. Astfel ca, pentru cei 64 de kilometri dintre Suplacu de Barcau si Bors, s-a stabilit o limita de 6-7 mili¬oa¬ne de euro pe kilometrul de autostrada.
Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Transporturilor, in 2009, cu intregul buget blocat in Autostrada Transilvania, au mai ramas bani pentru reabilitarea si modernizarea a 133 de kilometri de drum national. S-au dat astfel bani pentru DN1, pentru sporirea capacitatii de circulatie pe centura de vest a Ploiestiului sau alte portiuni de drumuri nationale din tara. Au mai fost reparate si cateva poduri, in jur de sapte.
Mai departe, in jur de 5 miliarde de lei, reprezinta banii proveniti din credite nerambursabile pe care i-a avut la dispozitie Ministerul Transporturilor. Din aceasta suma, CNADNR a primit 2 miliarde de lei, iar sectorul feroviar 3 miliarde de lei.
Tot articolul, in Jurnalul National
Foto: Intactimages
Blejnar si Ialomitianu, DESFIINTATI de reprezentatii investitorilor straini... Romania pregateste ajutoare de stat pentru IBM, Oracle, Dell si Ericsson...