“Prioritatea noastră este protejarea oamenilor în paralel cu sprijinirea eforturilor globale de a descuraja răspândirea coronavirusului. În acelaşi timp asigurăm businessul pentru a proteja viitorul Airbus şi pentru a ne asigura că vom putea să ne întoarcem la operaţiuni eficiente de îndată ce situaţia îşi revine. Am retras previziunile pentru 2020 ca urmare a volatilităţii acestei situaţii. În acelaşi timp, ne concentrăm asupra asigurării de lichidităţi pentru companie printr-o politică prudentă de bilanţ. Sunt convins că Airbus şi sectorul aerospaţial în general vor depăşi această perioadă critică”, a spus Guillaume Faury, CEO Airbus.
Compania precizează că va continua să evalueze evoluţia situaţiei şi impactul asupra businessului, asupra clienţilor, furnizorilor şi a industriei în ansamblu.
”Pentru a reflecta politica prudentă de bilanţ a companiei şi pentru a asigura flexibilitate financiară, conducerea Airbus a primit aprobare de la boardul director pentru: a securiza o nouă facilitate de credit în valoare de 15 miliarde de euro, în plus faţă de cea existentă de 3 miliarde de euro; a retrage propunerea de dividend pentru 2019 în valoare de 1,80 euro/ acţiune cu o valoare totală de aproximativ 1,4 miliarde de euro; a suspenda finanţarea pensiilor suplimentare. Având în vedere lipsa de predictibilitate ca urmare a evoluţiei situaţiei Covid-19, Airbus a retras previziunile pentru 2020”, informează compania.
Reprezentanţii Airbus spun că au fost identificate scenarii operaţionale, inclusiv măsuri pentru minimizarea necesarului de lichidităţi şi acestea vor fi activate în funcţie de evoluţia pandemiei.
”Pe baza acestor măsuri, compania are lichidităţi semnificative pentru a putea să se confrunte cu un necesar suplimentar pentru combaterea efectelor coronavirus. Resursele anterioare de lichidităţi în valoare de aproximativ 20 de miliarde de euro, care includ aproximativ 12 miliarde de euro active financiare disponibile şi aproximativ 8 miliarde de euro linii de credit neutilizate au fost suplimentate prin conversia unei linii de credit existente de 5 miliarde de euro într-o nouă facilitate în valoare de 15 miliarde de euro. Prin urmare, lichidităţile disponibile se ridică acum la aproximativ 30 de miliarde de euro”, precizează ei.
Airbus intenţionează să asigure continuitatea businessului, chiar şi în condiţiile unei crize prelungite, prin menţinerea producţiei, administrarea registrului de comenzi, sprijinirea clienţilor şi asigurarea flexibilităţii financiare necesare desfăşurării operaţiunilor.
”Un serviciu aerian sigur şi eficient este esenţial pentru dezvoltarea economică şi schimburile culturale. Prin urmare, Airbus salută eforturile guvernamentale din întreaga lume pentru stabilizarea industriei prin sprijinirea sănătăţii financiare a clienţilor şi furnizorilor din domeniul aerian. Airbus continuă să monitorizeze starea general de sănătate a industriei”, informează compania.
Airbus a stabilit că Adunarea Generală Anuală să aibă loc pe 16 aprilie la Amsterdam. Din cauza epidemiei COVID-19, Airbus nu încurajează participarea fizică a acţionarilor, ci recomandă votul prin procură, conform măsurilor publice de sănătate şi siguranţă.
Mai mult, Airbus anunţă că lucrările de producţie şi de asamblare urmează să fie reluate parţial, astăzi, în Franţa şi în Spania în urma implementării şi verificării măsurilor stricte de sănătate şi securitate.
”Airbus a întreprins acţiuni de amploare, în coordonare cu partenerii săi sociali, pentru a garanta sănătatea şi siguranţa angajaţilor săi, asigurând în acelaşi timp continuarea activităţii. Implementarea acestor măsuri a necesitat o pauză temporară de patru zile în activităţile de producţie şi de asamblare din fabricile franceze şi spaniole. Unităţile de lucru se vor redeschide doar dacă respectă noile măsuri de securitate şi sănătate în ceea ce priveşte igiena, curăţenia şi păstrarea distanţei sociale, garantând în acelaşi timp o eficienţă sporită a operaţiunilor în noile condiţii de muncă”, arată constructorul aeronautic.
Aceleaşi măsuri sunt implementate în toate celelalte unităţi în care nu a fost nevoie de întreruperea completă a activităţii.
”Pentru alte activităţi desfăşurate la nivel mondial care sunt complementare producţiei, Airbus continuă să promoveze munca de acasă, acolo unde este posibil. În urma implementării acestor noi măsuri, unii angajaţi se vor întoarce la locul de muncă pentru a asigura continuitatea activităţii”, spun reprezentanţii companiei.
În februarie, linia de asamblare finală a Airbus din Tianjin, China, a fost redeschisă după o oprire temporară a producţiei din cauza focarului de coronavirus şi acum funcţionează eficient.
”Airbus sprijină serviciile de sănătate, de urgenţă şi publice care se bazează pe avioanele, elicopterele, sateliţii şi serviciile companiei pentru misiuni în situaţii critice. În plus, în ultimele zile, compania a donat mii de măşti spitalelor şi serviciilor publice din Europa şi a început să folosească aeronavele aflate în testare pentru a transporta cantităţi mai mari de la furnizorii din China. Un prim zbor test cu un avion A330-800 a adus la sfârşitul săptămânii trecute în Europa aproximativ 2 milioane de măşti de la Tianjin”, spun ei.
Cele mai multe vor fi donate autorităţilor spaniole şi franceze. Noi zboruri sunt planificate şi pentru zilele următoare.
„Sănătatea şi siguranţa sunt prioritatea numărul unu la Airbus, astfel încât unităţile noastre de lucru din Franţa şi Spania nu se vor redeschide decât dacă îndeplinesc standardele impuse. Vreau să salut angajamentul ferm al angajaţilor noştri de a asigura continuitatea activităţii, în strânsă cooperare cu toţi partenerii noştri. În acelaşi timp, facem tot ce putem pentru a-i sprijini pe cei aflaţi în prima linie, pentru a lupta împotriva coronavirusului şi pentru a-i limita răspândirea. Încercăm să fim la înălţimea valorilor noastre, umili în faţa unei situaţii atât de complexe, şi ne dorim să ajutăm cât de mult putem în această perioadă foarte dificilă”, a declarat Guillaume Faury, CEO Airbus.
Airbus arată că îşi ia angajamentul să asigure sănătatea şi siguranţa oamenilor săi, menţinând în acelaşi timp capacitatea de livrare a produselor şi serviciilor către clienţii săi.
În 2019 Airbus a generat venituri de 70 de miliarde de euro şi a avut 135.000 de angajaţi. Grupul cnstruieşte avioane de pasageri, cu 100 până la peste 600 de locuri.
Sursa : news.ro
Leul a stagnat luni, la 4,8443 unităţi pentru un euro, dar îşi continuă declinul faţă de dolar... Şeful aeroportului Iaşi anunţă trimiterea în şomaj tehnic a jumătate dintre angajaţi: Din şapte zboruri pe zi Iaşi-Bucur...