Astfel, statele din zona care au finalizat autostrazi din 2001 incoace au oferit constructorilor intre 2,1 milioane de euro pe km, pana cel mult 7 milioane de euro/km de autostrada.
Exceptie de la aceasta grila face doar Romania unde, desi, de la sfarsitul anului 2010 au fost stabilite niste standarde de cost pentru realizarea autostrazilor, acestea sunt depasite constant de cifrele fixate prin contracte cu antreprenorii.
Fraier este cine plateste
Fraier este cine plateste nu cel care cere. In Romania, tronsoanele realizate de Bechtel pe traseul viitoarei A3 (Autostrada Transilvaniei) au costat pana acum, potrivit anunturilor oficialilor, intre 14 si 17 mil de euro/km. Valorile contrazic flagrant standardele de cost stabilite de catre Guvernul roman la finele anului 2010 . Astfel, potrivit acestora, pretul ar trebui sa fie cuprins între 3,8 şi 5,9 milioane euro pentru un kilometru de autostradă: până la 3,802 milioane euro în zona de şes, 4,98 milioane euro în zona de deal şi 5,922 milioane euro în zona de munte. Standardele de cost nu includ lucrările de artă (poduri, viaducte, tuneluri) şi conexe.
Noua autostrada, planuita de CNADNR pe relatia Targu Mures-Ungheni (320 km), va costa insa si mai mult. Valoare totala estimata este de 6 miliarde de euro. Calculat la km, asta inseamna circa 18,7 mil. euro.
CITESTE mai multe pe incomemagazine.ro