Intr-o lume in care concepte precum globalizare, privatizare si internet nu mai reprezinta doar simple provocari, companiile incearca sa tina pasul cu ritmul alert al competitivitatii.
Era digitala ofera multiple posibilitati atat consumatorilor cat si producatorilor, si nu este de mirare ca majoritatea firmelor sa straduiesc sa satisfaca nevoile clientilor intr-un mod cat mai convenabil. Incepand de la identificarea noilor posibilitati pentru business-ul actual, la crearea unor oferte noi si pana la utilizarea infrastructurii intr-un mod cat mai eficient.
Pornind de la premisa ca economia actuala este un hibrid intre cea noua si cea veche, iata 3 abordari pe care ar trebui sa il reconsidere fiecare om de business pentru a se putea dezvolta si prospera in economia prezenta:
Adaptarea business-ului conform cerintelor pietei
Indiferent de domeniul de activitate, fie ca este vorba despre produse ori servicii oferite, clientii cauta lucruri de valoare. Iar pentru a ajunge la aceste rezultate, un business are nevoie de mai multe investitii care tin pe de o parte de infrastructura si pe de alta parte, de capacitati: de la managamentul relatiilor cu clientii, al resurselor interne si pana la cel al parteneriatelor pe termen lung. La nivel intern, o firma trebuie sa aiba reactii rapide, mai exact, de o integrare a unor procese, fluxuri de lucru si abordari in module de eficiente. De exemplu, un program de facturare Ciel este o aplicatie care poate fi personalizata la cerere astfel incat sa se plieze rapid pe orice tip de business.
Cunoastere foarte buna a clientilor
Acest tip de abordare ii permite oricarei companii sa afle cine ii sunt clientii, cum se comporta, ce nevoi au acestia si care sunt asteptarile lor. In acelasi timp, o astfel de implicare bine insusita, permite companiei sa reactioneze potrivit, coerent si rapid la oportunitatile oferite de clienti.
In acest fel, orice business care se respecta isi formeaza o imagine de ansamblu, este atent la clientii actuali, ii fidelizeaza, ii respecta, le satisface nevoile in cel mai convenabil mod si abia apoi, se indreapta catre identificarea celor noi. Desi o companie se poate dezvolta atat gasind clienti noi, dar si vazand mai mult si mai bine celor existenti, la momentul actual din ce in ce mai multe firme pun accent pe satisfacerea celor actuali.
Operare atat pe piata virtuala cat si pe cea fizica
Chiar daca exista destule companii care hotarasc sa nu utilizeze internetul drept canal de desfacere, ele sunt totusi nevoite sa utilizeze piata virtuala pentru recrutare, comunicatii interne si chiar pentru analiza concurentei.
Astazi, internetul permite companiilor sa isi largeasca aria de acoperire, ca atare, orice produs poate ajunge la client oriunde in aceasta lume, doar la un click distanta. Dar asta nu inseamna disparitia din piata fizica, ci doar o deschidere catre inovatie, o imbunatatire semnificativa a eficientei si randamentului pietei.
Sau mai bine zis, dezvoltarea unui echilibru intre marketplace si marketspace si o intelegere aprofundata a faptului ca pietele sunt dinamice si competitive, ca au nevoie de legaturi durabile.