Persoanele care au deja o afacere pot foarte ușor să dea lovitura dacă investesc cu inteligență o sumă minimă de bani.
Autorul unui articol postat pe scottsmarketplace.com a scris cum unul dintre colegii săi, atunci când se afla în liceu, a venit la ore cu un mic teanc de etichete autocolante care reprezentau un chip zâmbitor. Colegul respectiv a împărțit etichetele colegilor săi, care le-au împărțit, la rândul lor, și altor colegi. În total, cel puțin 100 de elevi au ajuns să poarte etichete cu fețe zâmbitoare lipite pe tricouri.
Ceilalți elevi au observat rapid acest lucru și s-au întrebat care era rolul etichetelor, ce semnificau ele și, mai important, de ce nu au primit și ei așa ceva.
Acesta este un exemplu elocvent pentru modul în care astfel de etichete autocolante pot genera un interes viral. În plus, ele sunt o dovadă a faptului că, atunci când un grup de oameni poartă un anumit lucru în același timp, ceilalți observă acest aspect cu multă ușurință. Iar asta îți dorești și tu, dacă vrei să elaborezi o strategie de marketing!
Cum a ajuns viral „reddit”, cea mai activă pagină de informare din lume
Atunci când vorbește despre tehnicile de marketing de viralizare pe care le-a aplicat, cofondatorul reddit, Alexis Ohanian, spune: „Da, autocolantele au fost cea mai de succes investiție pe care am făcut-o”.
Cu alte cuvinte, Alexis Ohanian pare să spună că cea mai de succes investiție pe care o poți face te poate costa, în România, doar 30 de lei.
„Obișnuiam să călătoresc prin țară și luam cu mine, oriunde mă duceam, mai multe autocolante. Le lipeam pe semnele de circulație, pe stâlpi și chiar pe alte afișe”, scrie el în cartea sa „Make Something People Love: Lessons from a Startup Guy”.
„Ofeream stickere la evenimente, la întâlniri și chiar oamenilor de pe stradă, în mod aleatoriu. Nu sună ca o strategie de marketing, însă am fost perseverenți. După câteva luni am văzut tot felul de fotografii urcate pe internet cu oameni care foloseau stickerele noastre, de multe ori într-un mod neașteptat”, scrie Alexis Ohanian.
Campania a mers incredibil de bine: platforma reddit are, în prezent, peste 150 de milioane de afișări în fiecare lună.
Cum poți aplica o astfel de strategie
O campanie cu etichete autocolante poate fi privită ca o strategie de marketing de gherilă, de aceea contează foarte mult elementul surpriză pentru modul și locul în care plasezi etichetele.
Iată câteva idei care ar putea funcționa:
Vizitează o librărie sau o bibliotecă din „raza de acțiune” a afacerii tale și plasează autocolantele în interiorul cărților legate de industria în care activezi;
Oferă-le unor persoane prezente la un eveniment din domeniul în care activează afacerea ta;
Mai mulți fermieri din Calgary, Canada, au atârnat de copaci sute de mere în timpul iernii, pe care lipiseră etichete autocolante pe care scria „Proaspete toată iarna”. În acest fel, ei au atras atenția asupra produselor lor, iar vânzările de mere din piața în care le-au expus au crescut enorm.
Foto: Shutterstock
De ce se tem cel mai mult angajatorii români anul acesta. Acestea sunt principalele riscuri la care sunt expuși... Companiile străine sunt atrase de România ca un magnet. La ce excelează țara noastră...