Antena Căutare

Cum să-ți motivezi angajații - 3 soluții eficiente pentru orice antreprenor

Îți prețuiești angajații și știi că ei sunt motorul succesului afacerii tale, dar îți este dificil să îi mulțumești pe toți? Ai observat ca metodele de motivație pe care le-ai încercat îți afectează bugetul, fără a obține rezultatele pe care le sperai? Nu renunța! Productivitatea și rezultatele membrilor echipei tale sunt influențate de nivelul lor de motivație. Un angajat demotivat va fi apatic, lipsit de energie, pe când unul mulțumit va avea un comportament entuziast și se va concentra pe acțiune. 

Îți prețuiești angajații și știi că ei sunt motorul succesului afacerii tale, dar îți este dificil să îi mulțumești pe toți? Ai observat ca metodele de motivație pe care le-ai încercat îți afectează bugetul, fără a obține rezultatele pe care le sperai? Nu renunța! Productivitatea și rezultatele membrilor echipei tale sunt influențate de nivelul lor de motivație. Un angajat demotivat va fi apatic, lipsit de energie, pe când unul mulțumit va avea un comportament entuziast și se va concentra pe acțiune.

Motivația intrinsecă are o importanță deosebită, fiind determinată de compatibilitatea angajatului cu activitatea sa, astfel că procesul de recrutare joacă un rol esențial. Pe de altă parte, motivația extrinsecă este determinată de factori precum: mediul de lucru, posibilitățile de avansare în cadrul companiei, compatibilitatea cu ceilalți membri ai echipei, siguranța locului de muncă, preocuparea firmei pentru angajați sau nivelul remunerației. Ambele tipuri de motivație contribuie la nivelul de mulțumire generală a angajaților, mixul optim între cele două constituind o provocare pentru management.

Iată în cele ce urmează câteva abordări care pot avea un impact pozitiv asupra nivelului de motivație al angajaților:

Beneficii adiționale la salariu

Abonamente la săli de sport, accesul gratuit la biblioteci sau decontarea transportului sunt doar câteva metode cu impact minim asupra bugetului companiei, dar care pot contribui semnificativ la motivarea angajaților. De asemenea, un card de bonuri este foarte util, este acceptat de către majoritatea comercianților și oferă multiple avantaje pentru angajator. Pot fi menționate aici scutirea de la plata taxelor și impozitelor sociale și deductibilitatea de la plata impozitului pe profit.

Poți privi acest instrument ca pe o metodă de mărire a beneficiilor bănești, fără a plăti impozite și taxe asupra sumelor respective. Angajații vor avea sentimentul de apartenență față de organizația din care fac parte când vor utiliza acest card la masa de prânz împreună cu echipa iar câștigul va fi de ambele părți. Susține viața sănătoasă a echipei tale și prin alte metode, cum ar fi participarea la evenimente sportive cu scop caritabil, prin care vei avea și beneficiul de imagine care derivă din responsabilitatea socială.

Cursuri de dezvoltare personală

Indiferent în ce zonă activezi cu businessul tău, poți încerca obținerea unor bartere cu diverse firme care organizează cursuri de dezvoltare personală, traininguri, conferințe, evenimente importante din domeniu profesional al fiecăruia. Angajații sunt dornici să iasă din rutină, să se deconecteze din când în când și să interacționeze cu alte medii, să cunoască oameni noi și să aibă acces la tot ceea ce este nou în domeniul lor. Este un mare plus pentru compania ta să aibă angajați cât mai bine pregătiți și în pas cu schimbările care se produc în domeniul lor de activitate. Mai mult de atât, din punct de vedere psihologic, acest lucru va avea un efect pozitiv asupra lor, făcându-i să se simtă importanți pentru organizația din care fac parte.

Barterul este întotdeauna o metodă la îndemână, care nu se va răsfrânge asupra bugetului și care va avea efecte pozitive imediat. Desigur, poate fi dificil uneori să stabilești aceste parteneriate, dar beneficiul adus este semnificativ, motiv pentru care merită să te implici alături de echipa ta în demersul de a le încheia. Fă o analiză a nevoilor de cunoaștere și dezvoltare a personalului tău și îndreaptă-ți atenția diferențiat către fiecare, întrucât nu toți vor fi interesați de aceleași programe.

Flexibilitatea programului și a locului de muncă

Tot mai mulți angajați menționează nevoia unui program flexibil. Prin acordarea acestui beneficiu, compania dă dovadă de încredere în membrii echipei, că își vor organiza într-un mod avantajos timpul și că vor avea rezultatele așteptate sau chiar mai bune. Posibilitatea de a lucra de acasă în anumite zile este un avantaj pe care angajații îl apreciază din ce în ce mai mult, mai ales în marile orașe, unde traficul și distanțele sunt mari consumatoare de timp. Totodată, acest mod de lucru le asigură libertatea de a decide asupra modului în care își gestionează activitatea și îi va motiva să fie mai eficienți. Folosește-te de beneficiile tehnologiei și oferă-le angajaților tăi această facilitate, atunci când tipul activității o permite, pentru un randament mai bun al lor, și, implicit, rezultate mai bune pentru compania ta.

Toți antreprenorii spun același lucru: o afacere de succes se clădește prin oameni, aceștia fiind cel mai important activ al unei organizații. Dacă și tu ești de aceeași părere, în drumul tău spre succes mergi alături de echipa ta și investește în ea ca întreg, dar și individual, în mod diferențiat. Fie că te gândești la team-building-uri, că organizezi o petrecere pentru copiii angajaților de Crăciun, că pui la dispoziție spații de relaxare sau că faci sesiuni de brainstorming pentru ca fiecare individ să se simtă valorizat, asigură-te de compatibilitatea dintre manager și echipă și validează periodic rezultatele obținute. Înainte de a implementa strategiile de motivare potrivite, identifică în mod corect nevoile angajaților, dar și pe cele ale organizației, printr-o analiză costuri-beneficii.

Sursă foto: Shutterstock

ANAF face angajări. Posturi vacante pentru tineri absolvenți fără experiență. Care sunt condițiile și salariul... Ajutoare de încălzire acordate de Primărie, în sezonul rece 2019-2020. Condiții noi pentru fiecare familie...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei Sambata, 23.03.2024, 15:30
Ai Formula 1 în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x