In Romania, cel mai dinamic segment de piata va fi cel al accesului la internet, cheltuielile pentru acestea urmand sa se dubleze, pana in 2014, de la 810 milioane USD in 2009, la 1,6 miliarde USD.
Un avans semnificativ vor inregistra pe piata autohtona si cheltuielile de publicitate, care vor ajunge la nivelul de 747 de milioane de dolari in 2014, fata de nivelul de 417 milioane de dolari la cat este estimat nivelul pietei de publicitate de catre PwC in 2009.
Un ritm mai lent, apreciat la o rata medie anuala de crestere de 1,9% in perioada 2010-2014, este estimat pentru cheltuielile facute de consumatorii finali pentru servicii de media si divertisment, excluzand cheltuielile pentru accesul la internet, ajungand la o valoare de 1,15 miliarde USD, fata de 1,05 miliarde USD in 2009.
TOP 3 in regiune
Raportat la evolutia pietelor din regiunea Europei Centrale si de Est, cea romaneasca va fi pe pozitia a treia in ceea ce priveste cresterea, dupa cea a Turciei (cu o rata medie anuala de crestere de 13%) si a Rusiei (9,3%).
De altfel, majorarea pietei locale de media se va situa peste rata medie anuala de crestere a intregii regiuni, estimata la 8,3%, avand chiar un ritm dublu de majorare fata de ritmul mediu anual al regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), de 4,6%, potrivit PwC.
In 2014, cele mai mari trei piete media si entertainment din Europa Centrala si de Est vor fi cele ale Rusiei (25,6 miliarde USD), Poloniei (10,9 miliarde USD) si Turciei (9,7 miliarde USD).
Leul castiga teren in fata euro... Codasi in UE la venituri bugetare: incasari de doar 28% din PIB...