Dupa recall-ul istoric de anul trecut, in care aproape zece milioane de Toyote, inclusiv din Romania, au fost rechemate in service pentru probleme la pedala de acceleratie, acum, un model Lexus GX460 a fost scos de la vanzare pentru ca s-ar putea... rasturna.
Bine, problema pare putin cusuta cu ata alba, testele relevand ca masina risca sa se rastoarne daca este impinsa la limita, sistemele electronice neintervenind eficient. Si, se stie, nici "mama electronicii" nu poate invinge legile fizicii. Dar reactia imediata a celor de la Lexus pune unele semne de intrebare (!?).
Puterea presei
Sistarea vanzarilor off-roader-ului GX460 a survenit unei anchete si a unei recomandari instrumentate de revista de specialitate "Consumer Report". Jurnalistii le-au sugerat cititorilor sa se fereasca de modelul Lexus GX 460, din cauza unor probleme la sistemele de franare si acceleratie. Evaluarea a fost motivata prin rezultatele testelor efectuate la cererea revistei.
Astfel potrivit expertilor consultati de Consumer Report, daca masina este "dusa pana la limita", este posibil ca sistemul electronic de control al stabilitatii sa nu poata preveni rasturnarea.
Deocamdata nu s-au inregistrat accidente din aceasta cauza, conform Consumer Reports, dar problema pare viabila daca luam in considerare reactia constructorului nipon: a suspendat vanzarea modelului GX460 in SUA, iar celor care detin deja acest tip de masina Lexus le-a propus un automobil la schimb, pana la remedierea defectiunilor.
Problema riscului de rasturnare intampinata de Lexus aduce aminte de "cosmarul" celor de la Mercedes care au fost nevoiti sa scoata din fabricatie prima generatie a modelului A-Klasse, sa-l revizuiasca si sa-l doteze standard cu sistem electronic de stabilitate, ESP, pentru a trece de "Testul Elanului".
Topul salariilor de criza: de la 570.000 de euro pentru consultanta, la 276.000 pentru un electrician... Saab si Eurofighter depun oferte imbunatatite in... Parlament...