Emilia Ghinescu, cantareata de muzica populara, are o mare pasiune pentru suveniruri. A strans peste 150 de figurine, farfurii picate manual si magneti de frigider din toate tarile pe care le-a colindat. Si are o gramada de amintiri din Franta, Spania, Marea Britanie, Italia, Grecia, Bulgaria. Doar ca amintirile costa, uneori, si cateva mii de euro.
Mai greu este cu adusul lor in tara. De multe ori, suvenirurile fragile se sparg in bagaje. Asa ca, preventiv, Emilia Ghinescu cumpara si dubluri.
Emilia Ghinescu nu este singura cu o astfel de pasiune. Mai toti romanii care au ajuns peste granita au cumparat o vedere, o cana sau un magnet de frigider pentru ei sau pentru cineva dragi. Difera doar suma alocata pentru astfel de cumparaturi.
Mai exact, daca dupa ani de mers in vacanta, s-au strans pe frigider vreo 50 - 60 de magneti, la un pret mediu de 5 euro bucata, constati ca, din banii dati pe suveniruri, ai fi putut pleca intr-o alta vacanta, poate una de trei stele in Cipru. Insa nu doar romanii cumpara amintiri, ci si strainii.
In 2012, turistii din intreaga lume au cheltuit, in total, peste 2,3 miliarde de dolari pe suveniruri. In plus, turistii au alocat aproape 427 milioane de ore in cautarea unor bibelouri, obiecte traditionale si a altor astfel de amintiri din vacante.