Astfel, construirea unui kilometru de autostrada va avea un pret standard, cuprins intre 5,05 si 6,1 milioane de euro, fara TVA, conform unui proiect de Hotarare de Guvern elaborat de MT.
5,05 milioane de euro va fi costul standard per kilometru pentru autostrazile din zonele de deal si de ses, iar pentru acelasi tip de autostrada in zona de munte pretul poate ajunge la 6,1 milioane euro.
De asemenea, MT vrea sa impuna standarde si in ceea ce priveste repararea soselelor. Reabilitarea unui drum national, clasa tehnica III, va avea un cost standard de 761.000 euro/ km, iar cel pentru un drum national nou, clasa tehnica III, va fi de 3,86 milioane de euro/ km.
"Standardele de cost elaborate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii constituie documente de referinta cu rol de ghidare in promovarea obiectivelor de investitii, finantate din fonduri publice, similare din punct de vedere tehnic cu obiectivele de referinta prezentate in standardele respective. Standardele de cost (...) se adreseaza operatorilor economici, pentru elaborarea ofertelor in vederea contractarii investitiilor din domeniul infrastructurii in transporturi si ordonatorului de credite pentru fundamentarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investitii si a necesarului de fonduri publice pentru finantarea programelor de investitii in conditii de eficienta economica", se arata in document.
Normele nu cuprind cheltuielile aferente mai multor capitole din structura devizului general al investitiei, aprobata prin Hotararea Guvernului 28/2008, respectiv cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului, cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului, cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica, cheltuieli pentru probe tehnologice si teste si predare la beneficiar sau alte cheltuieli.