Pentru al doilea an consecutiv, prima pozitie a topului a revenit brandului China Mobile, evaluat la 53,607 miliarde de dolari. Urmatoarele patru locuri sunt ocupate de banci: ICBC, Construction Bank of China, Bank of China si Agricultural Bank of China.
Motorul de cautare Baidu apare in dreptul numarului cinci, inaintea societatii de asigurari de viata China Life, a combinatului petrochimic Sinopec si a corporatiei petroliere de stat Petrochina.
Potrivit autorilor ratingului, in pofida faptului ca in 2011 economia mondiala s-a contractat, valoarea totala a brandurilor chinezesti intrate in clasament a sporit cu 18%, la 325 miliarde de dolari.
Anul acesta in topul primelor 50 de branduri au intrat sase nume noi: China Eastern Airlines, RenRen Ctrip, Stepwolves, Hainan Airlines si Sohu.
Expertii afirma ca intreprinderile chinezesti mai au inca mult de lucru pentru ca marcile chinezesti sa se impuna cu adevarat pe scena internationala si sa fie recunoscute de consumatorii de peste hotare.
Potrivit unui recent sondaj pe aceasta tema, 83% dintre persoanele intervievate in diferite tari ale lumii nu stiu nimic despre brandurile chinezesti.
Sursa: Fin.ro