În plus, compania a raportat un avans de 19% al vânzărilor în trimestrul patru, până la 260 de milioane lei. Principalii factori ai acestei performanţe au fost creşterea cu 15,9% a vânzărilor USFN România (restaurantele KFC), comparativ cu anul 2018, şi creşterea cu 155% a vânzărilor USFN Italia (restaurantele KFC din Italia). Vânzările CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 171%, în timp ce vânzările ARS (restaurante Pizza Hut) au avansat cu 7,3% comparativ cu anul precedent.
”Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele noastre pentru anul 2019. Vânzările au rămas puternice iar marjele noastre s-au îmbunătăţit, în ciuda provocărilor prezente. Am deschis 16 restaurante anul trecut şi rămânem ferm angajaţi să continuăm extinderea brandurilor noastre pe toate pieţele pe care operăm”, a declarat Georgios Argentopoulos, CEO al Sphera.
Pentru întregul an 2019, vânzările comparabile la nivel de restaurante (“like-for-like”) ale brandurilor Sphera au crescut cu 7,8%, fiind susţinute în principal de un avans de 9,2% pentru KFC România, o creştere de 16,2% pentru KFC Moldova şi o creştere de 5,6% pentru KFC Italia. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.
”Am obţinut rezultate solide în trimestrul patru, ceea ce a contribuit la profitabilitatea foarte bună a grupului nostru pentru întregul an, depăşindu-ne astfel obiectivele bugetate. Marjele noastre de exploatare a restaurantelor în trimestrul patru s-au îmbunătăţit comparativ cu perioada similară din 2018, în principal ca urmare a costurilor mai mici ale vânzărilor”, a declarat Valentin Budeş, CFO al Sphera.
Excluzând impactul IFRS16 şi ajustările unice, EBITDA normalizat a crescut cu 32,7%, la 96 milioane lei în 2019, pe fondul avansului de 51% înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019. Pentru întregul an 2019, excluzând impactul IFRS 16, Sphera a înregistrat un profit de exploatare în restaurante de 124,3 milioane lei, în creştere cu 20,5% faţă de 2018, şi un profit net de 64,2 milioane lei, în creştere cu 165%.
În trimestrul patru, profitul de exploatarea în restaurante a avut un avans de 26% faţă de perioada similară din 2018, până la 36,1 milioane lei, în timp ce profitul net a ajuns la 26 milioane lei, comparativ cu o pierdere de 8,1 milioane lei în T4 2018.
Sursa : news.ro
Licitaţie pentru achiziţia de arme de asalt, contestată de unul dintre ofertanţi, care lansează acuzaţii de fraudă... RAPORT: Tichetele şi cardurile cadou, cele mai aşteptate surprize de către angajate cu ocazia zilelor de 1 şi 8 martie...