În primele şase luni din 2019, piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a avut o valoare de 1,436 miliarde euro, reprezentând o creştere de peste 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în special datorită vânzărilor de electrocasnice mari şi mici care, stimulate de programul Rabla, au atins creşteri semestriale de 14%, respectiv de aproape 12%, potrivit studiului GfK TEMAX.
Alături de produsele electronice, cu un avans de aproape 6%, acestea sunt singurele trei sectoare care au avut creşteri valorice în S1 2019 faţă de primul semestru din 2018.
”Vânzările de electronice au ajuns la 214 milioane de euro, mai ales datorită televizoarelor. Zona de electrocasnice mari a atins 283 milioane de euro, iar cea de electrocasnice mici a avut vânzări de 105 milioane de euro”, se arată în studiu.
Produsele IT au totalizat vânzări de 187 milioane euro, cu 10% mai puţin faţă de S1 2018, iar cel mai important sector din această piaţă, telecomul, este în continuare afectat de scăderile din zona telefoanelor mobile clasice (cu butoane). Vânzările acestui sector au marcat o uşoară scădere de 0,5%, până la un nivel de 623 milioane euro.
Sectoarele afectate masiv de scăderi rămân în continuare cel foto, cu un minus de peste 9% în primul semestru, până la 10 milioane de euro şi cel al echipamentelor de birou (imprimante), cu o reducere a vânzărilor de peste 7%, până la 15 milioane de euro.
”Piaţa de telefoane smart şi mobile include fablete (telefoane smart cu ecrane mai mari de 5,6 inch), căşti şi core wearables (ex. ceasuri smart, fit bit). Segmentul cu cea mai bună performanţă este cel al fabletelor, cu o creştere de aproape 115% faţă de primul semestru din 2018 şi o valoare de 498 milioane de euro. Segmentul telefoanelor mobile tradiţionale şi smart cu ecrane mai mici de 5,6 inch a scăzut cu peste 75%, până la 92 de milioane de euro”, se arată în comunicat.
Sursa : news.ro
RAPORT: Stocul de spaţii industriale şi logistice din România s-a dublat în ultimii 5 ani... Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Dr. Oetker a preluat compania Rimco...