- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
1. Suplacu de Barcau - Bors (64 km)
Nu foloseste decat locuitorilor din Suplacu de Barcau si comunelor invecinate pentru a se indrepta spre vama Bors. Autostrada se va termina oricum in camp, in zona granitei, actualul punct de frontiera fiind mult mai jos.
Tronsonul nu leaga nicio localitate importanta, locuitorii oraselor mari din nordul tarii folosind punctele de frontiera Petea sau Valea lui Mihai, care asigura legatura mai buna cu Debrecen (Ungaria), unde incepe autostrada spre Budapesta.
Autostrada din Ungaria, M35, care urmeaza sa lege Debrecen de Autostrada Transilvania, nu este in planurile pe termen scurt si mediu ale autoritatilor din tara vecina. Fara tronsoanele care sa lege Suplacu de Barcau de Gilau (in vestul municipiului Cluj-Napoca), portiunea de autostrada dintre Bors si Suplacu de Barcau, pe care Bechtel o va finaliza peste un an, este aproape total inutila.
2. Arad - Timisoara (45 km)
In contextul in care tronsoanele Arad - Nadlac si Timisoara - Deva nu sunt construite, autostrada dintre Arad si Timisoara nu are niciun rost. Foloseste doar locuitorilor din cele doua orase, care doresc sa se viziteze reciproc.
Pentru a folosi acest tronson in cazul unei iesiri din tara, pentru care majoritatea covarsitoare folosesc culoarul de transport Bucuresti - Sibiu - Deva - Arad - Nadlac - Mako (Ungaria, unde incepe autostrada), ar fi nevoie de un ocol de peste 60 de kilometri.
Mai exact, de la Deva, sa se indrepte spre Lugoj, apoi Timisoara, sa urce spre Arad si sa iasa din tara pe la Nadlac. De asemenea, cine ajunge in Timisoara, pentru iesirea din tara foloseste ruta Cenad - Mako, nicidecum nu urca spre Arad, pe noua autostrada, pentru ca presupune un ocol de 40 de kilometri.
3. Campia Turzii - Gilau (52 km)
Foloseste in general doar locuitorilor din Turda si Campia Turzii, care vor sa ajunga la Cluj-Napoca, precum si celor din Gilau (o comuna cu 8.000 de locuitori).
Este folosita, de asemenea, ca si centura ocolitoare de cei care folosesc DN1, dinspre Alba Iulia, si se indreapta spre Oradea. Nefiind legat de Suplacu de Barcau si de Targu-Mures, tronsonul nu-si dovedeste eficienta.
Citeste si Financiarul
Foto:Intact Images