Ce să mănânci ca să nu te îngrași, în funcție de forma corpului tău

 
+5 click pentru
galerie

Orice formă a corpului este unică și frumoasă, însă te-ai întrebat de ce avem tendința de  acumula grăsime în anumite părți ale corpului? Pentru a evita acest lucru, specialiștii în nutriție sunt de părere că ar trebui să ținem cont de forma trupului pentru a ști cum să ne alimentăm corect și astfel să evităm grăsimea nedorită.

Formă dreptunghiulară. Această formă a corpului este caracterizată de șolduri înguste și talie nedefinită. Trebuie să mâncați alimente cu grăsimi sănătoase (avocado, migdale, somon etc.) și proteine pe bază de legume. Este important să urmați o dietă sănătoasă, fără să mâncați prea multe dulciuri și mâncare fast-food.   

Formă de măr. Tinzi să acumulezi grăsime în jurul taliei, prin urmare, dieta perfectă este să mănânci puțin și des: șase mese pe zi, în porții reduse. Consumați alimente bogate în fibre, fructe, legume, vitamina C și lactate cu conținut scăzut de grăsimi. Dacă mâncați iaurturi, asigurați-vă că acestea sunt cele care ajută la reglarea digestiei. Ar trebui să evitați alimentele care generează gaze și umflături, cum ar fi fast food, pâine și anumite legume.      

Forma de pară. Un corp în formă de para este caracterizat printr-o măsură mult mai mare de șold decât cea a bustului. Persoanele cu această formă de corp acumulează greutate în jurul șoldurilor și ale coapsei, și pot experimenta reținerea apei. Consumați carne, pește, ouă, produse lactate și alimente cu conținut ridicat de proteine. Pepenele sau ananasul sunt variante extraordinare pentru tine, deoarece curata corpul prin eliminarea toxinelor care încetinesc metabolismul. Combinați-le cu ceaiuri din plante precum ceaiul verde. Evitați alimentele cu conținut ridicat de sodiu; reduceți consumul de sare și evitați și alimentele rafinate, cum ar fi pâinea, tăița și orezul. Le puteți înlocui cu alimente integrale.    

Forma de clepsidră. Deși este cea mai dorită formă a corpului, femeile ”clepsidră” dispun grăsimea în toate părțile corpului.  Există riscul de a avea niveluri ridicate de zahăr în sânge, deci este recomandat să alegeți alimentele cu un indice glicemic scăzut și să mâncați cinci până la șase mese mici pe zi. Mănâncă mai multe fructe și legume proaspete și mănâncă grăsimi sănătoase din proteinele slabe. Evitați alimentele rafinate (pâine albă, fidea și orez) și amintiți-vă că le puteți înlocui cu alimente integrale.  

sursă text & foto: brightside.me



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI