Descoperire uimitoare. O creatură marină preistorică, numită "fosilă vie", ar trăi până la 100 de ani

O echipă de cercetători din Franța a dezvăluit că peștele misterios, numit celacant, ar putea trăi la mare adâncime până la 100 de ani, de cinci ori mai mult decât se credea anterior, a transmis The Guardian.

Celacantul ar putea trăi la mare adâncime până la 100 de ani, de cinci ori mai mult decât se credea anterior Galerie
Celacantul ar putea trăi la mare adâncime până la 100 de ani, de cinci ori mai mult decât se credea anterior | Shutterstock

Misteriosul pește celacant este supranumit și "fosilă vie" deoarece datează din vremuri îndepărtate și nu sunt cunoscute atât de multe informații despre el. Recent, însă, oamenii de știință au dezvăluit că uriașii pești ar putea trăi până la 100 de ani, de cinci ori mai mult decât se credea anterior, arată studiul acestora publicat deja în revista Current Biology.

Citește și: Descoperire în lumea științei. O creatură microscopică a revenit la viaţă după ce a stat îngheţată 24.000 de ani în Siberia

Acești pești de mare adâncime, lenți în mișcări, pot ajunge la dimensiunea unui om și cresc într-un ritm foarte lent.

Mai exact, ce este uimitor, peștele ar ajunge la maturitate deplină abia după zeci de ani, în jur de 45 - 50, mai exact. Femelele ajung la maturitatea sexuală aproape de vârsta de 60 de ani, spun experții, iar mascul atinge maturitatea sexuală începând cu vârsta de 40 de ani. Ce poate fi și mai ciudat decât atât, o spun chiar cercetătorii, este că gestația durează aproximativ cinci ani. Ei au ajuns la această concluzie după ce au analizat doi embrioni, a relatat The Guardian.

La un moment dat, s-a crezut chiar că celacantul a dispărut definitiv, odată cu dinozaurii, până când au fost găsite exemplare în viață în Africa de Sud, în 1938.

Citește și: Descoperire inedită în lumea științei. Ce au găsit savanții în gura unei moluște

Cum oamenii de ştiinţă francezi estimează acum că celacantul poate trăi până la 100 de ani, asta îl face una dintre cele mai longevive specii marine, alături de rechinii de la mari adâncimi.

Celacantul rămâne însă o specie în pericol de dispariție, iar oamenii de știință pot studia doar exemplarele deja capturate sau moarte.

Un băiat a mâncat doar cartofi fierți timp de 12 ani. Cum arată azi Woody Murphy... Ce înseamnă dacă ai niște mici găuri în zona urechii. Explicația te va surprinde...