Descoperire în lumea științei. O creatură microscopică a revenit la viaţă după ce a stat îngheţată 24.000 de ani în Siberia

O nouă descoperire i-ar putea ajuta pe cercetători de aici înainte în studiile lor. Un animal microscopic a revenit la viaţă după ce a fost îngheţat timp de aproximativ 24.000 de ani în Siberia, a anunţat o echipă de oameni de ştiinţă din Rusia. Acest organism poate fi folosit ca model pentru a studia supravieţuirea în urma îngheţării, sunt de părere cercetătorii.

Rotifer din clasa Bdelloidea, văzut la microscop
O creatură microscopică a revenit la viaţă după ce a stat îngheţată 24.000 de ani în Siberia, susțin cercetătorii ruși | Shutterstock

Pentru zeci de mii de ani, o creatură microscopică a stat în permafrostul Siberian, sol care stă înghețat pe tot parcursul anului în afară de un strat subțire de la suprafață. Când oamenii de știință au descoperit creatura, nu doar că aceasta a revenit la viață, dar a reuşit să se reproducă singură printr-un proces numit partenogeneză.

Cum a fost descoperită creatura microscopică

Animalul multicelular, un rotifer din clasa Bdelloidea, a revenit la viaţă după ce a fost îngheţat timp de aproximativ 24.000 de ani în Siberia, a relatat CNN.

Aceaste creaturi microscopice trăiesc în mod normal în medii apoase și au o abilitate incredibilă de a supraviețui. Oamenii de știință ruși au găsit creaturile într-un miez de sol, extras din permafrostul siberian, folosind o instalație de foraj.

Ulterior, ei au aflat că vârsta acestor animale microscopice este de aproximativ 24.000 de ani, asta în contextul în care cercetările anterior efectuate de alți oameni de știință au arătat că rotiferele pot supraviețui doar până la 10 ani când sunt înghețate.

''Raportul nostru reprezintă dovada cea mai solidă de până acum potrivit căreia animalele multicelulare ar putea rezista zeci de mii de ani în criptobioză, o stare în care metabolismul este aproape complet oprit'', a spus Stas Malavin, cercetător la Institutul de studii fizico-chimice şi biologice ale solului din orașul Pushchino, Rusia.

Citește și: Descoperire inedită în lumea științei. Ce au găsit savanții în gura unei moluște

''Putem să folosim acest organism ca model pentru a studia supravieţuirea în urma îngheţării şi desecării în acest grup şi să îl comparăm cu alte animale rezistente, cum ar fi tardigrade, nematode şi altele'', a adăugat același cercetător, Stas Malavin.

Și nu sunt singurele creaturi ce par a fi capabile să supravieţuiască pe termen nelimitat. Tulpini de muşchi din Antarctica şi unele plante au reuşit să se regenereze, de asemenea, după mii de ani petrecuţi în gheaţă. Un anumit tip de viermi, numiți nematode, au revenit la viață după ce au fost extrași din permafrostul din nord-estul Siberiei.

Citește și: Celule ”zombie” descoperite în creier după moarte. Ce fac în trupul uman după moarte

Noul studiul a fost publicat pe 7 iunie 2021 în revista Current Biology.

Cum arată femeia cu cele mai lungi gene. A doborât recordul mondial... O tânără a rămas fără contul de TikTok fiindcă are „bustul prea mare”. Cum arată Paige Woolen...