- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
În ciuda tuturor promisiunilor, metroul din Drumul Taberei nu va fi inaugurat nici anul acesta: o problemă în instanță împiedică finalizarea lucrărilor din subteran. Potrivit specialiștilor de la Asociația Pro Intrastructura (API), pentru soluționare acesteia și semnarea unui contract pentru realizarea sistemului de automatizare sunt necesare minimum nouă luni
Povestea metroului din Drumul Taberei este cunoscută: în 2008, încep licitațiile pentru selectarea unui constructor care să realizeze Magistrala 5, cea care urma să lege DT de cartierul Pantelimon, via Eroilor. Trei ani mai târziu, în 2011, o asociere condusă de societatea ”Astaldi” începea lucrările propriu-zise, programate să dureze cel mult patru ani.
S-a ajuns în 2015, apoi 2016, apoi 2017. Pe 30 mai 2017, ”Metrorex” a lansat o licitație pentru a alege societatea care să realizeze, în schimbul a 121 milioane de lei, sistemul de automatizare și protecție pentru noua linie de metrou. În cursă s-au înscris, atunci, două societăți cu renume în domeniu, ”Siemens” și ”Alstrom”. În faza depunerii documentației, prima companie a fost descalificată. Nemulțumită, a acționat de mai multe ori, în instanță, ”Metrorex”. Directorul-executiv al ”Metrorex SA”, Dumitru Sodolescu, a declarat pentru Ziare.com ca tot de instanta depinde cand se va deschide Magistrala 5 de metrou. "Existau, de fapt, doua dosare. Primul s-a rezolvat pe 15 noiembrie 2018. Al doilea, însă, era suspendat pana la solutionarea primului. Iar fiind sfarsit de an, instanta n-a mai facut nimic in cazul acestui al doilea dosar. Cu alte cuvinte, nu l-a repus inca pe rol. Noi am solicitat repunerea pe rol, astfel incat aceasta chestiune sa se clarifice cat mai curand si sa nu ne mai intarzie la infinit. Termenul in care se va putea deschide Magistrala 5 depinde acum de ce va stabili instanta si de momentul in care o va stabili".
Pana cand cauza - pentru care nu s-a stabilit un termen de judecată concret - nu se va rezolva, ”Metrorex SA” nu va putea semna contractul cu ”Alstom”, care sa realizeze sistemul de automatizare si protectie. Iar fara acest sistem metroul nu va putea transporta calatori pe Magistrala 5. Conform specialiștilor de la Asociația Pro Infrastructura (API), după soluționarea problemelor din instanță și semnarea unui contract pentru realizarea sistemului de automatizare, lucrările ar urma să dureze cel puțin nouă luni. Adică și 2019 este pierdut!
Părinții nu vor mai scoate bani din buzunar. After school-ul va fi plătit de stat... Milioane de români care locuiesc la bloc au primit o veste cruntă! Măsura este fără precedent!...