Antena Căutare

Romania, groapa de gunoi: Trolee aruncate de elevetieni si refuzate de unguri, bune in Ploiesti

Ce refuza altii, e numai bun pentru noi. 24 de troleibuze, returnate producatorului de regia de transport din Lausanne (Elvetia), din cauza ca, atentie (!),pot lua foc in mers, sunt perfecte pentru locuitorii din Ploiesti. RTP este gata sa plateasca aproximativ 125.000 de euro, fata TVA, pe bucata.

"Las-o ma ca merge si asa!" Este o zicala care a prins si prinde in continuare in Romania, mai ales cand este vorba despre achizitii publice.

Regia de Transport Public Ploiesti a demarat in martie procedurile pentru achizitionarea mai multor troleibuze. MHS Truck & Bus, importatorul general MAN vehicule comerciale in Romania, a castigat licitatia organizata de Primaria Ploiesti, urmand sa furnizeze administratiei 24 de troleibuze in valoare de 12,6 milioane de lei, fara TVA. Contractul are o durata de un an si va fi finantat de la bugetul local, printr-un credit de la BCR. Prin urmare, la prima vedere, nici o problema!

Probleme tehnice grave

Vehiculele contractate fac parte insa dintr-un lot returnat producatorului german de Regia de Transport din Lausanne, (RATP) conform presei elevetiene. Primarul Ploiestiului spune insa ca el a aflat din presa despre posibilele defecte!

Concret, jurnalistii cotidianului "24heures" afirma ca, din cauza unor probleme tehnice grave, vehiculele respective au fost trimise inapoi in Germania, unde au fost depozitate intr-un hangar. In schimbul celor 28 de troleibuze Neoplan "bi-mod" (functioneaza atat electric, cat si cu ajutoru unui motor diesel), firma germana a dat RATP 22 de autobuze noi-noute.

Apoi, in 2007, troleele cu defecte au fost testate si de regia de transport din Budapesta. Dupa doua saptamani insa, ele au fost returnate din nou producatorului, tot din cauza unor probleme tehnice, conform 24heures.

Teste cu probleme si in Romania

Autoritatile din Ploiesti stiau foarte bine pe ce arunca banii. In 2008, RTP a testat doua dintre troleele buclucase cu acelasi rezultat: probleme tehnice. De aceasta data electronice, insa! Atunci au fost refuzate si transferate unei firme specializate in vanzarea masinilor de ocazie din Oradea, dar acum sunt numai bune.

Pret mic, garantie pe masura

Termenul de garantie pentru "noile" troleibuze este de un an, timp in care firma va asigura service-ul si piesele de schimb. Garantia nu este mai mare pentru ca vehiculele nu sunt noi-noute. Dar si pretul este pe masura.

Potrivit 24heures, initial, un troleu bi-mod Neoplan a costat 1,5 milioane de franci elevetieni (aprox. un milion de euro). Iar pretul platit de RTP este de 125.000 de euro, fara TVA.

Discount-ul nu face sa dispara insa pericolul ca "masinile" sa ia foc in mers cu pasageri la bord.

E oficial: Mere pentru aproape doua milioane de scolari... Aproape de tragedie: Camion cu 3 tone de amoniac rasturnat in Arad...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x