Schimbări importante pentru şoferi! Ministerul de Interne avertizează: Parcarea pe trotuar, ilegală!

Mai mulți reprezentanți ai MAI au prezentat într-o dezbatere publică, proiectul hotărârii Guvernului pentru completarea Regulamentului prin care se reglementează procedura de ridicare a mașinilor și se introduce ca regulă interzicerea parcării pe trotuar

Mai mulți reprezentanți ai MAI au prezentat într-o dezbatere publică, proiectul hotărârii Guvernului pentru completarea Regulamentului prin care se reglementează procedura de ridicare a mașinilor și se introduce ca regulă interzicerea parcării pe trotuar

Aceste acte normative au fost inițiate ca urmare a unor hotărâri judecătorești date de Înalta Curte de Casație și Justiție și de Curtea de Apel București, prin care s-a decis că ridicarea de mașini nu se mai poate realiza pe baza hotărârilor consiliilor locale și prin care Guvernul a fost obligat să emită proceduri în acest domeniu. Au fost astfel inițiate un proiect de HG care reglementează procedura de ridicare a mașinilor și un proiect de lege care să introducă responsabilități și pentru autoritățile locale care vor gestiona această activitate.

„Trebuie să plecăm puțin de la principiul de bază. Noi avem acum o modificare a unei hotărâri de Guvern care ne lasă într-un spațiu și într-un text al ordonanței pe care îl avem în vigoare și noua lege, în care noi am stabilit niște cazuri în care se ridică (mașinile — n.r.), cazuri distincte, identificate, ca să nu mai avem discuții că acolo s-a ridicat sau acolo nu s-a ridicat, să nu ridicăm între blocuri, să nu ridicăm în zonele unde nu o impune într-adevăr situația. (…) Hotărârea o punem în aplicare ca urmare a deciziei Înaltei Curți. Dar noi încercăm să rezolvăm toată problemă prin acel proiect de lege, unde rezolvăm întregul cadru legal al opririlor, staționărilor și ridicărilor”, a explicat Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere a Poliției Române, în dezbaterea care a avut loc la Centrul Cultural al MAI.

El a precizat că în prezent pot fi ridicate doar mașinile de pe partea carosabilă. „Acum se pot ridica mașinile doar de pe partea carosabilă. Noi, în noul proiect de lege, (…) am zis că se pot ridica și mașinile de pe trotuar și instituim niște reguli pentru parcarea pe trotuar — să fie unde locul permite acest lucru, unde avem marcaje, unde avem indicatoare, unde administratorul drumului și-a dat un aviz și bineînțeles ne solicită nouă, Poliției Rutiere, acest lucru”, a spus Florentin Brăcea, conform Libertatea.ro.

Acesta a precizat că sunt prevăzute în proiecte și măsuri în cazul șoferilor care se vor încuia în propriile mașini pentru ca acestea să nu fie ridicate. „Am prevăzut să nu le mai ridicăm, dar sunt metode polițienești de a-i scoate din mașină pe acei conducători auto”, a explicat Brăcea.

Pe de altă parte, în timpul dezbaterilor, Cristina Manda, subsecretar de stat în MAI, a afirmat că prin proiectul de lege pentru modificarea OUG 195/2002 se încearcă și responsabilizarea autorităților publice locale.

„Este clar că fiecare dintre noi, care trăim în orașul acesta și nu numai în orașul acesta, suntem sufocați de problematica legată fie de trotuar atunci când suntem pietoni, fie de circulația pe drumul public, de modul în care se parchează. (…) Oamenii încearcă în mod major să respecte legea, problema pe care o avem însă și este una reală este că în acest moment Poliția, Ministerul de Interne, poate veni cu o parte din măsurile legislative în a reglementa ceea ce se constată că lipsește din legislație. (…) Ce încercăm prin acest proiect de lege este (…) să responsabilizăm cumva și autoritatea publică locală”, a explicat Cristina Manda

Ultimele știri